۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۵۷
کد خبر: 85584354
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار ایلام: ۱۶ هکتار دیگر به پارکینگ بزرگ اربعین در مهران الحاق می‌شود

ایلام -ایرنا- استاندار ایلام گفت: با الحاق ۱۶ هکتار دیگر به پارکینگ بزرگ اربعین، پارکینگ شماره سه اربعین در مهران برای سال آینده آماده‌سازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، حسن بهرام‌نیا عصر روز شنبه در جریان بازدید از پارکینگ بزرگ اربعین در مهران، با تاکید بر پاکسازی و نظافت کامل این پارکینگ، اظهار کرد: دستگاه یخ‌ساز و دیگر تجهیزاتی که در اربعین مورد استفاده بوده است باید در اسرع وقت در این پارکینگ جمع‌آوری و برای اربعین سال بعد مورد نگهداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ خودروی متعلق به زوار اربعین در این پارکینگ موجود است، گفت: با وجود چندین نگهبان در این پارکینگ از سوی شهرداری، امنیت این تعداد خودروها تامین شده است.

استاندار ایلام: ۱۶ هکتار دیگر به پارکینگ بزرگ اربعین در مهران الحاق می‌شود

استاندار ایلام در خصوص افزایش ظرفیت پارک خودرو در پارکینگ شماره یک و ۲ اربعین (پارکینگ بزرگ اربعین)، گفت: با الحاق ۱۶ هکتار دیگر به پارکینگ شماره یک و ۲ اربعین، پارکینگ شماره سه اربعین نیز در مهران آماده‌سازی می‌شود و ظرفیت پارک خودرو نیز در آن افزایش می‌یابد.

بهرام نیا یادآور شد: با همکاری فراجا و شهرداری مهران برای اربعین سال آینده تمامی پارکینگ‌های خصوصی شهرستان مهران با دریافت شناسه فعالیت می‌کنند.

استاندار ایلام سپس از پایانه شهید سلیمانی مرز مهران بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت زیرساخت‌ها در ‌این پایانه قرار گرفت.

استاندار ایلام: ۱۶ هکتار دیگر به پارکینگ بزرگ اربعین در مهران الحاق می‌شود

وی در جریان این بازدید به مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای ساماندهی کامل پایانه شهید سلیمانی مرز مهران و ثبت همه تجهیزات سرمایشی و دیگر تجهیزات مورد استفاده زوار و نگهداری آنها تا اربعین سال آینده تاکید کرد.

بهرام‌نیا در این بازدید همچنین ضمن گفتگو با چندین زائر از تلاش‌های فرماندار مهران، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، مدیر پایانه شهید سلیمانی مرز مهران و مدیر گذرنامه مرز مهران قدردانی کرد.

استاندار ایلام: ۱۶ هکتار دیگر به پارکینگ بزرگ اربعین در مهران الحاق می‌شود

سه میلیون و ۲۳۰ هزار زائر اربعین از مرز مهران تردد کردند

به گزارش ایرنا، همچنین نشست صمیمی استاندار ایلام با دست‌اندرکاران برگزاری اربعین در مرز مهران در سالن جلسات مرکز پایش تصویری اربعین این شهر برگزار شد.

استاندار ایلام در این نشست با اشاره به تردد سه میلیون و ۲۳۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرز مهران تا بامداد امروز، گفت: مردم مهران خادمی زوار اربعین را به معنای واقعی کلمه معنا بخشیدند.

بهرام نیا عنوان کرد: مردم مهران علاوه بر این که در ایام اربعین بیش از سه میلیون و ۲۳۰ هزار زائر را تا بامداد امروز بدرقه و استقبال کردند در طول سال به‌طور متوسط روزانه پذیرای ۱۲ هزار زائر هستند و این افتخاری بزرگ برای مردم این شهرستان است.

وی گفت: با وجود فعالیت پنج مرز دیگر در اربعین، اما عمده زوار در ایام اربعین پایانه شهید سلیمانی مرز مهران را برای تردد انتخاب کردند.

استاندار ایلام با بیان این‌که مهران آغشته به خون ۶ هزار شهید از سراسر کشور است، افزود: مهران گرانیگاه انس با اهل بیت(ع) است و مردم استان ایلام و شهرستان مهران خادم بودن را به معنای واقعی کلمه معنا بخشیدند.

بهرام‌نیا با قدردانی از مردم ۱۲ شهرستان استان در اربعین، گفت: در مدخل ورودی ۱۲ شهرستان استان، مردم زوار را مورد تکریم قرار دادند و این افتخاری بزرگ است که ماندگار خواهد ماند.

وی با قدردانی از همه دست‌اندرکاران اربعین و مردم شهرستان مهران، بیان کرد: مهران ۳۰ هزار نفری، جمعیت بیش از ۳ میلیون نفری زوار را در اربعین بدرقه و استقبال کرد و این افتخاری بزرگ است، هیچ لباسی از لباس خادمی و نوکری زوار اباعبدالله الحسین(ع) با ارزش‌تر نیست.

بهرام‌نیا میدان اربعین را به مثابه میدان پرافتخار دفاع مقدس تعبیر کرد و یادآور شد: در همه عرصه‌ها مسئولان خود باید جلودار باشند و برای خدمت و اعتلای آرمان‌های نظام و انقلاب اهتمام داشته باشند. دغدغه شهید جمهور حضرت آیت‌الله رئیسی فراهم شدن سفری ایمن، راحت، ارزان و عزت‌مند برای زوار بود که خوشبختانه این مهم محقق شد.

استاندار ایلام به تلاش‌های دولت سیزدهم برای برگزاری باشکوه کنگره اربعین‌حسینی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در دولت چهاردهم هم به‌صورت ویژه اربعین دیده می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که کنگره بزرگ اربعین در این استان به‌صورت باشکوه برگزار شد، تصریح کرد: در اربعین ۱۴۰۳، کوچک‌ترین گلایه و شکوائیه از زوار را نداشتیم و همه دستگاه‌های اجرایی و کمیته‌های ستاد اربعین با همه وجود پای‌کار آمدند.

به گزارش ایرنا، مرز مهران کانون اصلی تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است. در حال حاضر وسعت پارکینگ بزرگ اربعین مهران (یک و ۲) حدود ۸۵ هکتار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha