۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۲۳:۵۰
کد خبر: 85584419
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جشنواره رقابتی کشتی خردسالان و نونهالان مازندران پایان یافت

نوشهر- ایرنا- بزرگترین جشنواره کشتی خردسالان و نونهالان مازندران که به مدت ۶ روز با حضور بیش از چهار هزار کشتی‌گیر در رامسر و تنکابن برگزار شد، امروز، شنبه، به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دومین دوره رویداد بزرگ رقابتی و استعدادیابی کشتی رده سنی خردسالان و نونهالان مازندرانی که پنجم شهریور در رامسر آغاز شد، شامگاه شنبه پس از ۶ روز رقابت بیش از چهار هزار و ۸۰۰ کشتی‌گیر خردسال و نونهال مازندرانی که از سراسر این استان در قالب‌ ۳۸ هیات‌ کشتی در رامسر و تنکابن حاضر شده بودند، با مشخص شدن فینالیست‌ها در ۲ رشته آزاد و فرنگی به کارِ خود پایان داد.

این رویداد بزرگ که از سوی هیات کشتی مازندران برنامه‌ریزی شده بود با هدف استعدادیابی برای نسل‌سازی کشتی استان و کشور با عنوان «امیدسازان المپیک ۲۰۳۲ بریزبن استرالیا» در قالب یکی از برنامه‌های دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران طراحی شده است.

رئیس هیات کشتی رامسر در این پیوند به خبرنگار ایرنا گفت: نمایش کیفیت و سنجش کمیت، شناسایی و معرفی استعدادهای نوین کشتی و ایجاد پشتوانه با افقی ۱۰ ساله از اهداف برگزاری این رویداد است که در دومین سال پیاپی با چشم‌انداز نسل‌سازی برای المپیک ۲۰۳۲ استرالیا برگزار شد.

روح‌الله زبرجد با توضیح اینکه حدود چهار هزار و ۸۸۰ کشتی گیر رده سنی خردسالان و نونهالان در این رقابت‌ها حضور داشتند، تصریح کرد: چهار هزار و ۷۶۰ کشتی در این رویداد انجام شد و حدود ۸۵ داور رقابت‌ها را قضاوت کردند.

وی با بیان اینکه استعدادهای خوبی در این دوره از رقابت‌ها شناسایی شدند، عملکرد فنی کشتی‌گیران را در سطح بالایی توصیف کرد و افزود: افراد اول تا سوم این رقابت‌ها به اردوهای استانی و کشوری دعوت می‌شوند تا به لحاظ فنی با آنها کار شود، در آینده نیز همین کشتی‌گیران به رقابت‌های مهم جهانی و کشوری اعزام خواهند شد.

شهرستان ۸۰ هزار نفری رامسر در غرب استان مازندران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha