به گزارش ایرنا؛ آیتالله سید هاشم حسینیبوشهری شامگاه شنبه در مراسم دهه آخر ماه صفر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر اظهار کرد: احیاگری در واقع زمانی اتفاق می افتد که جامعه از حالت دینداری خارج و عده ای از سر ترس و رعب و وحشت و عده ای نیز به طمع مال و ثروت از دین عبور کرده و دچار تهدید یا تطمیع می شوند.
وی افزود: تمامی انبیا و اوصیا الهی هنگامی که احساس می کردند یکی از مظاهر اسلام در حال به فراموشی سپردن و جامعه نیز نسبت به آن بی تفاوت شده برای حفظ مظاهر دست به اقدام می زدند که در میان امامان نقش احیاگری در وجود سالار شهیدان به صورت پررنگ تر دیده می شود.
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان دومین هدف نهضت امام حسین (ع) را ایجاد اصلاحات در جامعه اسلامی برشمرد و گفت: جامعه اسلامی در آن زمان دچار بی بند و باری، ظلم و فساد شده بود و به راحتی شخصیتهای ارزشمند را می کشتند و از سرزمین پدری شان بیرون می کردند.
بیشتر بخوانید
حسینی بوشهری: امام حسین (ع) الگویی ماندگار برای تمامی دورانهای بشریت است
حسینیبوشهری: عامل شکل گیری حادثه عاشورا مواجه شدن امام حسین(ع) با فساد زمانه بود
رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: بسیاری از نهضت هایی که در طول تاریخ رخ داده آرمان هایی داشته اند و گاهی اوقات با تکیه زدن عدهای بر منصب قدرت، آرمان های اولیه نهضت به تدریج رنگ باخته است و جامعه نیز آرام آرام نسبت به این انحرافات عادت کرده است در حالی که حضرت حسین ابن علی (ع) از عادی شدن این مسائل در جامعه می ترسید و سخن از اجرای عدالت به میان آورد.
حسینی بوشهری یکی از مهم ترین هدف رسالت پیامبران الهی را اجرای عدالت در جامعه در مقابله با مفاسد و تبعیضها برشمرد و ادامه داد: اگر مفسدین در جامعه سربلند کنند چیزی در جامعه باقی نمی ماند اما حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)در برابر ظلم و فساد حاکم زمان خود ایستاد تا جامعه را اصلاح نماید.
وی با اشاره به اینکه سومین هدف قیام امام حسین (ع) مقابله با تحریف کنندگان قرآن و تهاجم کنندگان به اهل بیت (ع) بود، افزود: بنی امیه تلاش می کرد تا اهل بیت (ع) را در جامعه طوری جلوه دهند که مردم نسبت به آن ها تنفر بورزند و آل علی سقوط کند و از سوی دیگر مقام و جایگاه خود را بالا ببرند اما جامعه از بنی امیه نفرت پیدا کرد زیرا جامعه طرفدار مظلوم است.
نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه واقعه عاشورا دستاوردهای مهمی داشته است، گفت: مهم ترین دستاورد قیام ابی عبدالله نجات دین اسلام از چنگال بنی امیه بود و اسلام زندانی شده با نهضت عاشورا آزاد شد.
رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: دومین دستاورد قیام امام حسین (ع) شکسته شدن فضای خفقان جامعه بود که در نهایت وضعیت تبلیغاتی دینی بار دیگر زنده شد.
حسینی بوشهری با بیان اینکه احساس گناه در وجود بازماندگان حادثه عاشورا به عنوان سومین دستاورد نهضت عاشورا می باشد، عنوان کرد: قیام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) آغازگر قیامهای متعددی شد و کسانی که امام را همراهی نکرده بودند وجدان شان احساس گناه می کرد.
نظر شما