۱۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارهای عمرانی مازندران جذب نشده است

ساری - ایرنا - استاندار مازندران بر لزوم اهتمام بیشتر مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای جذب باقیمانده اعتبارهای تا پایان سال مالی جاری تاکید کرد و گفت که در بررسی‌ها ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبارهای عمرانی استان برابر با ۲۵ درصد آن تاکنون جذب نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری روز یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران با بیان اینکه مسئولان دستگاه های اجرایی باید نسبت به جذب باقیمانده اعتبارات و همچنین مبادله موافقت‌نامه ها برای اجرا و تکمیل طرح های عمرانی اهتمام بیشتری داشته باشند، بر لزوم تهیه و تدوین جدول زمانبندی شده برای اجرای طرح های عمرانی تاکید کرد و افزود: تنها در این صورت می توانیم تصمیم گیری درست و منطقی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در مقایسه با سایر دستگاه های اجرایی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ۸۵، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ۸۱، راهداری با ۵۹ و انتقال خون با ۵۵ درصد، بیشترین میزان اعتبارات جذب نشده در استان را به خود اختصاص داده اند.

نوری بر لزوم توجه به طرح آمایش سرزمین برای اجرای طرح های عمرانی مختلف در مازندران تاکید کرد و گفت که طرح های سرمایه ای باید به اهل آن واگذار شود و سرمایه گذاران بخش خصوصی باید از اهلیت لازم برخوردار باشند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای کامل تعهدات طرح خود در طرح های سرمایه ای باید از تمکن مالی لازم برخوردار باشند تا بتوانند طرح را در زمان مقرر تکمیل کنند.

۱۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی مازندران جذب نشده است

مقام عالی دولت در مازندران، لازمه اجرای صحیح طرح های اقتصادی و تولیدی را نیازسنجی درست و منطقی عنوان کرد و افزود: در صورت تشکیل و تکمیل زنجیره و خوشه های کوچک بین واحدهای تولیدی و اقتصادی و حمایت از شرکت های دانش بنیان، بسیاری از مشکلات فراروی این واحدها رفع خواهد شد
نوری با بیان اینکه راه اندازی کسب و کارهای کوچک به شرط ایجاد و تکمیل زنجیره ها در این استان مورد حمایت است، خاطرنشان کرد: یکی از ملاک های ارزیابی مدیران دستگاه های اجرایی استان، تلاش و اهتمام آنان برای جذب اعتبارات عمرانی است.

استاندار مازندران ، شمار طرح های عمرانی نیمه تمام در این استان را ۲ هزار و ۶۰۰ طرح ذکرکرد و گفت: رسوب اعتبارات عمرانی در دستگاه های اجرایی استان یک آفت بزرگ است و مدیران باید با استفاده از تمام امکانات و ظرفیت های موجود، علاوه بر پیگیری مداوم از وزارتخانهریال برای جذب اعتبارات تلاش شبانه روزی داشته باشند.

نوری با تاکید بر نظارت بیشتر در اجرای مصوبات تغییر کاربری و واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تصریح کرد: انحراف بودجه و تغییر کاربری‌های برخی طرح‌های مجوزدار در استان به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و نظارت ها در این بخش باید تقویت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha