۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85584692
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پایش آب مصرفی موکب‌های زیارتی در سبزوار 

۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲
کد خبر: 85584692
پایش آب مصرفی موکب‌های زیارتی در سبزوار 

سبزوار- ایرنا - رییس اداره کنترل کیفی آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: همزمان با روزهای پایانی صفر و فعالیت موکب‌های زیارتی بین راهی در مسیر سبزوار - نیشابور، نحوه تامین و ذخیره‌سازی آب مصرفی این موکب‌ها برای استفاده زائران پیاده مورد رصد و پایش قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، الهام معلمی روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: موکب‌های زیارتی در ۹ نقطه در شرق سبزوار در مسیر این شهرستان با مشهدالرضا استقرار یافته اند که با توجه به گرمای هوا و احتمال بروز برخی مخاطرات و بیماری‌ها، نیاز است به صورت دایم بر نحوه تامین، ذخیره و نگهداری آب در این مواکب، که مورد استفاده زائران پیاده حرم است، نظارت شود.

وی افزود: بازرسان آبفای سبزوار در بازدیدهای خود از موکب ها، علاوه بر ارائه آموزش های چهره به چهره به متصدیان موکب ها در زمینه تامین آب و ذخیره سازی آن، آنان را از در خصوص استفاده غیرمستقیم از یخ در تهیه آب سرد و توزیع شربت آموزش داده و بر نگهداری نکردن مخازن آب در آفتاب، استفاده نکردن از منابع غیرمطمئن در تامین آب تاکید می کنند.

معلمی، گندزدایی مخازن ذخیره قبل از آبگیری و نصب علائم هشدار دهنده برای بازشناسی آب آشامیدنی از غیرآشامیدنی را از دیگر آموزش های ارائه شده در این بازدیدها برشمرد.

وی تاکید کرد: پایش کلر باقیمانده و نمونه برداری از آب مصرفی تا پایان ایام ماه صفر و فعالیت موکب ها به طور مستمر توسط کارشناسان کنترل کیفی و راهبران زحمتکش کنترل کیفی آب و فاضلاب سبزوار انجام خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار دیروز از برپایی ۹ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران رضوی در مسیرهای ارتباطی این شهرستان همزمان با روزهای پایانی ماه صفر خبر داده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha