درخواست روستاییان نوشهر از مسوولان برای رفع کمبود بهورز در خانه‌های بهداشتی منطقه

نوشهر - ایرنا - کمبود نیروی بهورز در خانه های بهداشتی روستاهای بخش های مرکزی و کجور نوشهر به عنوان یکی از چالش های جدی این منطقه است که بنا به گفته فرماندار شهرستان نگرانی و نارضایتی های روستاییان را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رستم زرودی امروز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان افزود : در سرکشی ها از خانه های بهداشتی نقاط روستایی بسیاری از روستاییان نسبت به نبود افراد بهورز گلایه دارند یا در برخی از نقاط هم مشاهده و گزارش شده به علت کمبود نیروی انسانی در این رسته از برخی از بهورز ها فراتر از حوزه وظایف کاری از آنان بهره می گیرند.

وی اظهار کرد : طبق استاندارد به ازای هر ۴۵۰ نفر جمعیت در کشور باید یک بهورز به کار گرفته شود در حالی که در نوشهر به ازای هر هزار و ۵۰۰ نفر یک بهورز فعالیت دارد از مسوولان بهداشتی و درمانی سطوح استانی و کشوری انتظار می رود نسبت به رفع این خلاء انسانی در این شهرستان تدابیر ویژه ای بیندیشند چرا که این وضعیت صدای روستاییان را در آورده است.

فرماندار نوشهر گفت : این شهرستان به لحاظ برخورداری از طول محدوده ساحلی در سطح استان، از بیشترین محدوده ساحلی برخوردار بوده به عبارتی حدود ۶۰ کیلومتر محدوده ساحلی دارد بنابراین مدیریت سواحل، نظارت بر آن و پیشگیری از بروز خطرات غرق شدگی مسافران و گردشگران کار آسانی نیست.

زرودی افزود : در زمان حاضر با همه مشکلات و دغدغه هایی که مردم به ویژه روستاییان در حوزه بهداشتی و درمانی دارند از طرفی هم باید محدوده ساحلی هم مدیریت کنیم که مبادا مسافری دانسته یا ندانسته به وضعیت و موقعیت ساحل وارد دریا شود و خدای ناکرده به خاطر عدم آشنایی به فنون شنا غرق شود به هر شکل ما مسوول هستیم و باید حافظ جان و مال مسافران و گردشگران باشیم.

این شهرستان گردشگرپذیر از ۷۷ خانه بهداشت و ۱۵ باب مرکز خدمات جامع سلامت، دستکم ۲۵ پزشک خانواده روستایی و ۲۰ پزشک خانواده شهری و یک بیمارستان دولتی برخوردار است

درخواست روستاییان نوشهر از مسوولان برای رفع کمبود بهورز در خانه‌های بهداشتی منطقه

امام جمعه نوشهر هم در ادامه گفت : امروز برای برون رفت از چالش ها و مشکلات راهی جز بهره گیری از صاحبان فکر و اندیشه به ویژه افرادی که در گذشته در این شهرستان در کسوت مسوولیتی بوده اند نداریم.

سیدفضل الله حسینی افزود : مردم دغدغه های فراوانی دارند و بنابراین این خطه با این همه ظرفیت های خدادادی نظیر بهره مندی از دریا، جنگل، زیرساخت هایی نظیر بندر، گمرک و فرودگاه اما در عین حال مشکلات فراوانی در حوزه اقتصادی، کشاورزی، گردشگری داریم و بنابراین برای برون رفت از این چالش ها نیازمند حمایت دولت و بهره گیری از افرادی که مسوولیت هایی در این شهرستان داشته اند داریم و باید به عنوان مشاور از این افراد بهره گرفت چرا که بدون چشمداشت استقبال خوبی هم خواهند کرد.

نوشهر حدود ۱۲۰ روستا، سه نقطه شهری و دست کم ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha