پذیرش برگزیدگان مسابقات ملی مهارت در دوره‌های کاردانی و کارشناسی

تهران- ایرنا- معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر ارائه تسهیلات پذیرش به برگزیدگان مسابقات ملی و جهانی مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای ورود به دوره‌های کاردانی پیوسته یا ناپیوسته و کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته تأکید کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، روح‌الله رازینی در نامه به روسای دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: براساس مصوبه هشتاد و دومین جلسه شورای هدایت استعدادهای درخشان به تاریخ ۲۰ خردادماه ۱۴۰۳ درخصوص ارائه تسهیلات پذیرش به برگزیدگان مسابقات ملی و جهانی مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای ورود به دوره‌های کاردانی پیوسته) یا (ناپیوسته و کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته به صورت مازاد بر ظرفیت‌های پذیرش با آزمون و بدون آزمون برای پذیرش‌های بدون آزمون از سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ مواردی برای استحضار و اجرا ابلاغ می‌شود.

۱. دارندگان مدال طلا نقره برنز و مدالیون برتری برگزیدگانی که مطابق با مقررات سازمان جهانی مهارت موفق به کسب امتیاز ۷۰۰ و بالاتر در مسابقات جهانی می‌شوند و جزو مدال آوران نیستند، مسابقات جهانی مهارت و دارندگان مدال طلای مسابقات ملی مهارت می‌توانند بدون شرکت در آزمون ورودی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با ارائه معرفی نامه از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و پس از موافقت دانشگاه پذیرنده در دوره تحصیلی بالاتر پذیرفته شوند.

۲. برگزیدگان مسابقات مندرج در بند (یک دارای مدرک تحصیلی دیپلم مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش، امکان ورود به دوره کاردانی پیوسته) یا (ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته و برگزیدگان دارای مدرک تحصیلی کاردانی پیوسته یا ناپیوسته مورد تأیید وزارت علوم امکان ورود به دوره کارشناسی ناپیوسته را دارند.

۳. ادامه تحصیل فقط در رشته‎ های مرتبط با زمینه برگزیدگی متقاضی در مسابقات امکان پذیر است.

۴. تشخیص ارتباط رشته دانشگاهی با زمینه برگزیدگی بر عهده گروه آموزشی و با تأیید شورای آموزشی دانشگاه است.

۵. برگزیدگی در هر دوره تحصیلی فقط برای ورود به دوره تحصیلی بعدی قابل استفاده است.

۶. پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و فقط برای یک بار امکان پذیر است.

۷- پذیرش متقاضیان در دوره روزانه به صورت رایگان و در سایر دوره‌ها براساس مصوبه هیئت امنای دانشگاه انجام می‌شود.

۸. سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور که مرجع تأیید مسابقات است هر سال اسامی برگزیدگان را به سازمان ملی سنجش اعلام می‌کند.

۹. اسامی پذیرفته شدگان باید توسط معاونت آموزشی دانشگاه برای تأیید صلاحیت عمومی به سازمان ملی سنجش ارسال شود و قطعی شدن ثبت نام منوط به تأیید سازمان مذکور است.

۱۰. مسئولیت شرح و تفسیر مصوبه بر عهده معاونت آموزشی وزارت است و در صورت نیاز معاونت آموزشی وزارت می‌تواند پس از تائید کمیته کارشناسی مسائل استعدادهای درخشان دستورالعمل‌های اجرایی این مصوبه را تنظیم و برای اجرا ابلاغ کند.

به گزارش ایرنا، مسابقات ملی مهارت، رویدادی رقابتی و پروژه محور است که سالانه در سه‌ مرحله‌ شهرستانی، استانی و کشوری برای گروه هدف جوانان زیر ۲۱ سال و کمتر از ۲۴ سال در رشته‌های تیمی حداکثر در ۵۶ رشته فنی و حرفه‌ای برگزار می شود. منتخبان این مسابقات به رقابت های بین‌المللی اعزام می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha