سه هزار داوطلب هلال‌احمر کشور به کمک زائران‌ سالمند در مشهد آمده‌اند

مشهد-ایرنا- طرح ملی «قدم به قدم در مسیر بهشت» روز یکشنبه با حضور سه هزار داوطلب هلال احمر از سراسر کشور برای کمک به زائران سالمند و توان‌یاب در ایام پایانی ماه صفر در مشهد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی روز یکشنبه در همایش آغاز اجرای طرح « قدم‌به‌ قدم در مسیر بهشت ۳» درحرم رضوی افزود: این طرح ویژه زائران توانمند و سالمند در دهه پایانی صفر است که با ۷۰۰ دستگاه ویلچر در مشهد اجرا می‌شود.

سید علی منیری افزود: با اجرای این طرح ویلچرهای آماده‌سازی شده در ۱۵ ایستگاه منتهی به حرم مطهر رضوی مستقر و در خدمت متقاضیان قرار دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی اظهار کرد: این دوره سومین سال برگزاری توسط جوانان جمعیت هلال‌احمر است که با استقبال خوبی در سراسر کشور روبه‌رو شده است.

وی ادامه داد: در ۱۵ ایستگاه ویلچرانی طرح قدم به قدم در مسیر بهشت، اعضای داوطلب با مه پاش و ۱۰۰ پمپ آبپاش کوله‌ای در مسیرهای منتهی به حرم برای کمک به زائران حضور دارند.

منیری با بیان اینکه داوطلبان هلال احمر در ۱۱۶ پایگاه در محورهای منتهی به مشهد مستقر هستند،گفت: پزشکان و پرستاران داوطلب به همراه اعضای داوطلب هلال احمر در طرح همسفران خورشید در کنار امدادگران خدمات درمانی ارائه می دهند.

اجرای پویش «مرهم زائر»

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به تامین دارو به همت خیران و با کمک مردم در قالب پویش «مرهم زائر»، بیان کرد: در قالب طرح خادمان مهرورزی، اعضای داوطلب با حضور در محل‌های اسکان و استراحتگاه ها به زائران، خدماتی همچون سنجش سلامت (تست فشار خون و تست قند خون) ارائه می‌دهند.

منیری گفت: احداث تونل سرد و ایجاد فضای سرمایشی برای کاروان های پیاده در محورهای منتهی به مشهد از دیگر اقداماتی است که در حوزه داوطلبان به همت خیران انجام می شود.

بیش از سه هزار داوطلب در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha