۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۷
کد خبر: 85584903
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تورم و بی‌خانمانی؛ دو مشکل «بسیار جدی» آمریکایی‌ها

تهران-ایرنا- نظرسنجی موسسه یوگاو نشان داد که برای سومین سال متوالی، «تورم» در ذهن رای‌دهندگان آمریکایی به‌عنوان یک مشکل بسیار جدی در صدر فهرست نگرانی‌ها بوده و «بی خانمانی» در رتبه بعدی قرار دارد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از تارنمای «هیل»،۶۷ درصد شهروندان آمر یکایی معتقدند «تورم» نگرانی اصلی آن‌ها برای رای دادن در انتخابات ۲۰۲۴ است. یک نظرسنجی مشابه در سال گذشته (۱۴۰۲) نشان داد که ۶۸ درصد از آمریکایی ها تورم را یک مسئله جدی می دانستند، در حالی که این آمار در سال ۲۰۲۲(۱۴۰۱) تنها ۶۴ درصد بود.

این گزارش افزود: «بی‌خانمانی» و «بدهی»، در میان ۳۲ موضوع مورد نظرسنجی در رتبه‌های بعدی فهرست قرار گرفتند. این نظرسنجی نشان داد که در سال ۲۰۲۳، بی‌خانمانی به عنوان یک مشکل جدی برای ۶۰ درصد از آمریکایی ها در نظر گرفته شد در حالی که نگرانی در مورد بدهی ۵۲ درصد بود.

بنا بر گزارش هیل، نظرسنجی‌ها همچنین نشان می ‌دهند که نگرانی‌ها در مورد افزایش «یهودی‌ستیزی» و «مهاجرت غیرقانونی» در ۱۲ ماه گذشته افزایش یافته است. تقریباً ۳۱ درصد از پاسخ دهندگان می‌گویند یهودستیزی یک مشکل "بسیار جدی" است که نسبت به سال گذشته و سال پیش تر از آن (۱۴۰۱) ۸ درصد افزایش داشته است.

مهاجرت غیرقانونی، یکی از موضوعات اصلی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، اکنون دلیل نگرانی جدی بیش از نیمی از پاسخ دهندگان، یعنی ۵۳ درصد جامعه آمریکا است. در سال ۲۰۲۳ (۱۴۰۲)، این موضوع ۴۹ درصد و در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) تنها ۴۳ بود.

طبق این نظرسنجی یکی از موضوعاتی که رأی دهندگان آمریکایی کمتر نگران آن هستند، «جنایات خشونت آمیز» است. به طوری که تنها ۵۳ درصد آمریکایی‌ها فکر می کنند جرم و جنایت در سال ۲۰۲۴ یک مشکل جدی است در حالی که سال گذشته ۶۲ درصد شهروندان آمریکایی آن را یک مشکل جدی می دانستند.

هیل افزود: رأی دهندگان در دو حزب بزرگ آمریکا دیدگاه های متفاوتی در مورد مهم‌ترین مسائل کشور دارند. بر اساس این نظرسنجی، برای دموکرات‌ها خشونت با اسلحه ۸۱ درصد، تغییرات آب و هوایی ۷۵ درصد، فقر ۷۰ درصد، بی خانمانی ۷۰ درصد و عدم دسترسی به مراقبت های بهداشتی ۶۶ درصد در صدر نگرانی ها و مشکلات اساسی کشور قرار دارد.

این نظرسنجی نشان داد که برای جمهوری‌خواهان تورم با ۸۹ درصد، مهاجرت غیرقانونی با ۸۶ درصد، بدهی و سوء مصرف مواد مخدر هریک با ۶۶ درصد مشکل و نگرانی اصلی کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha