بهره‌برداری از ۶۴ پروژه کشاورزی استان تهران در هفته دولت

تهران- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از افتتاح ۶۴ پروژه کشاورزی با اعتباری بیش از پنج‌هزارو ۵۲۲ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت خبرداد.

«جبرئیل برادری» امروز (یکشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با تبریک فرا رسیدن هفته دولت افزود: این پروژه‌ ها با هدف توسعه و بهبود بخش کشاورزی منجر به اشتغال مستقیم یک‌هزار و ۳۸۴ نفر و چهار هزار و ۱۸۶ نفر به صورت غیرمستقیم می شود که چهار هزار و ۲۸۵ خانوار از این مزایا بهره مند می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت: طبق گزارش ها ۵۰ درصد این پروژه ها مربوط به بخش آب و خاک است که غالب پروژه‌ های این بخش شامل احداث کانال، سامانه‌های آبیاری تحت فشار، شبکه‌های آبیاری، قنوات می شود.

به گفته وی، افتتاح پروژه های آب و خاک با توجه به بحران آب در سالیان اخیر در بحث بازدهی آبیاری و ارتقای بهره‌وری موثرند.

برادری تصریح‌کرد: این پروژه ها با اعتباری افزون بر پنج هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال در حالی به بهره برداری رسید که سه هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال آن از محل خودیاری یعنی مشارکت مردمی و آورده شخصی بهره برداران تامین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: بهره برداری از این پروژه ها نشان از اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و توجه ویژه دولت به توسعه این بخش حیاتی است.

وی از فعال سازی ۱۱ واحد تولیدی بخش کشاورزی استان خبر داد و افزود: در پنج ماهه نخست امسال، در راستای حمایت از تولید داخلی، ۶ واحد گلخانه ای، سه واحد مرغداری، یک واحد صنایع و یک واحد پرورش دام با پیگیری‌های انجام شده رفع مشکل شده و با بهره گیری از تسهیلات بانکی به چرخه تولید بازگشته اند.

این مسئول اظهار داشت: با توجه به تاکیدات رئیس جمهوری، معاون اول و وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای اهداف تعیین شده در برنامه هفتم توسعه، تکالیفی بر عهده ما گذاشته شده است تا سالیانه ۵.۵ درصد رشد در بخش کشاورزی استان را اجرا کنیم که بهره برداری طرح های مختلف بخش کشاورزی دستیابی به این هدف را تسریع خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha