۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85584927
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نخستین زنجیره تولید مرغ گوشتی در لرستان بهره برداری شد

خرم آباد - ایرنا - نخستین زنجیره تولید و توزیع مرغ گوشتی در استان لرستان با ظرفیت ۳۰ هزار قطعه در هر دوره با حضور استاندار لرستان در کوهدشت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا مدیرعامل این کارخانه روز یکشنبه در آیین افتتاح این طرح گفت: این واحد در زمینی به مساحت یک هکتار احداث شده که به طور متوسط هر دوره ظرفیت ۸۰ تا ۹۰ تن و در طول سال ظرفیت ۴۰۰ تن تولید دارد.

مهران علیمرادیان افزود: این واحد اولین زنجیره تولید در لرستان و دارای کارخانه خوراک و کشتارگاه صنعتی می باشد که احداث سردخانه ۲ هزار تنی آن با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، طی ۱۰ سال به دلیل عدم تامین منابع و تسهیلات نیمه کاره مانده است.

وی با اشاره به اشتغال ۲۰۰ کارگر در این زنجیره و اشتغال ۶ نفر جدید در واحد پرورش مرغ تاکید کرد: ۱۵۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است و هیچگونه معوقه حقوق و دستمزد، مالیات و تامین اجتماعی ندارد.

مدیرعامل کارخانه با اشاره به فعالیت ۸۰ واحد پرورش مرغ گوشتی و مازاد تولید در کوهدشت افزود: مواقعی از طول سال تولید مازاد حراج و یا زنده فروشی می شود که این امر بیانگر نیاز شهرستان به سردخانه است.

استاندار لرستان نیز با تاکید بر تداوم زنجیره پرورش و تولید در این واحد گفت: اولویت اول تیم مدیریت اجرایی استان کشاورزی است و در این حوزه همراهی جدی با بخش خصوصی خواهد داشت.

ابوطالب شفقت اظهار داشت: زراعت ، باغداری، دامداری و سایر زیرمجموعه های کشاورزی فرصت مناسبی برای استان است و باید به ظرفیت این حوزه ها توجه ویژه داشت.

وی همچنین با اشاره به تعداد روزهای آفتابی در لرستان افزود: پیشنهاد می شود از این ظرفیت برای راه اندازی نیروگاه های خورشیدی و تولید برق استفاده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha