پاکیزگی معابر شهری زاهدان نیازمند همکاری نهادهای اجرایی است

زاهدان - ایرنا - سرپرست معاونت حقوق عامه داستانی زاهدان با اشاره به تلاش مدیریت شهری برای ایجاد شرایط بهتر در شهر، گفت: با توجه به شرایط موجود، به منظور ایجاد پاکیزگی در سطح شهر و جلوگیری از رها شدن زباله‌ها در معابر، مردم نیز باید در کنار نهادهای اجرایی مانند شهرداری تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابولفضل احمدزاده روز یکشنبه در پانزدهمین کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: دفع نامناسب فاضلاب شهری و همچنین نخاله هایی که در خود شهر زاهدان وجود دارد نارضایتی عامه مردم را بابت عدم تمیزی معابر به دنبال داشته که دستور قضایی از دادستان مرکز استان در خصوص پیگیری این مساله دریافت کرده ایم.

وی تصریح کرد: با بررسی های به عمل آمده از وضعیت فاضلاب‌های خانگی و گذرگاه‌های آب در این شهرستان با همکاری شهرداری و علوم پزشکی مقرر شد با کسانی که پساب خانگی را در مسیل ها و جوب های آب رهاسازی کنند، برخورد شود تا سلامت شهروندان در معرض خطر قرار نگیرد.

سرپرست معاونت حقوق عامه داستانی زاهدان با اشاره به اینکه دادستانی مرکز زاهدان به هیچ عنوان بر می تابد بهداشت عامه و سلامت عمومی یکایک مردم در این استان در معرض تهدید قرار گیرد تصریح کرد: این موضوع جز جرایم خاص به شمار می‌رود بنابراین در حوزه مربوط به تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی مردم از ارگان های مربوطه از جمله دانشگاه‌های چهارگانه علوم پزشکی و اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، خواسته شده به درستی به وظایف خود عمل کنند.

وی افزود: شهرداری زاهدان یک بازه زمانی ۱۰ روزه خواسته تا نسبت به پاکیزگی معابر شهر، کانال های و مسیل ها اقدام کند اما با توجه به حوزه عملکردی این کمیته صیانت تنها شهرداری زاهدان نباید ملاک عمل در نظر گرفته شود بلکه حفاظت محیط زیست و استان هم مکلف شد که به وظایف خودش بیش از پیش عمل کند.

احمدزاده بیان کرد: مقرر شد شهرداری فاضلاب‌های موجود را ساماندهی کند اما پاکیزگی معابر شهری تنها تکلیف نهادهای اجرایی نیست بلکه مردم نیز باید در کنار شهرداری برای پاکیزگی شهر تلاش کنند.

وی ادامه داد: منازلی که فاضلاب خانگی خود را به کوچه و خیابان‌ها هدایت کنند، با آنان برخورد قضایی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha