بهره برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی استان تهران در رباط کریم

رباط‌کریم - ایرنا - آئین افتتاح و بهره برداری اولین نیروگاه خورشیدی حمایتی کمیته امداد امام خمینی ره در شهرستان رباط کریم در جنوب غرب استان تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا،همزمان با هفته دولت با حضورهدایت صفری قائم مقام بنیاد حیات کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، علی شهابی نماینده نهاد مردمی رسالت استان تهران، سرهنگ رستمی فرمانده بسیج سازندگی استان تهران،سرهنگ بداغی فرمانده سپاه شهرستان رباط کریم، علیخان بخشدار، رئیس کمیته امداد رباط کریم و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان آئین افتتاح و بهره برداری اولین نیروگاه خورشیدی حمایتی استان تهران در شهرستان رباط کریم روستای حصار مهتر برگزار شد.

محبوبیت انرژی خورشیدی در زمینه تامین انرژی خانوارها روز به روز در حال افزایش است در واقع این انرژی نوید دستیابی به یک منبع انرژی تجدیدپذیر و ارزان قیمت را می دهد که تا حد زیادی باعث کاهش هزینه قبوض برق مصرفی خانوارها می شود، و در عین حال سهم انرژی های آلاینده و تجدید ناپذیر را از سبد انرژی آنها می کاهد که این امر گام موثر دراشتغال نزدیک به۲۷۰ هزاربا ۳۱ هزار میلیارد سرمایه در کشور انجام شده است.

بهره برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی استان تهران در رباط کریم

سیستم های بهره گیری از انرژی خورشیدی، مصرف سوخت های فسیلی را کاهش و انرژی های پاک را جایگزین آن می کند پنل های خورشیدی قادر به تولید انرژی پاک هستند که سازگار با محیط زیست است. امروزه دربسیاری از کشورها و شهرهای جهان برای تامین مصارف خانگی و صنعتی از پنل های خورشیدی استفاده می کنند چون در هر شرایط آب و هوایی مورد استفاده هستند و نگهداری از آنها بسیار آسان است.

در ایران به دلیل برخورداری از روزهای آفتابی بیشتررویکرد استفاده از پنل های خورشیدی مورد استقبال قرار گرفته است.

بهره برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی استان تهران در رباط کریم

انرژی های تجدید پذیر در رباط کریم به دلیل وجود شهرک های صنعتی، می‌تواند به عنوان یک مزیت ممتاز برای تولید برق و رفع ناترازی انرژی با توجه به ظرفیت‌ شهرستان در نظر گرفته شود.

قائم مقام بنیاد حیات کمیته امداد امام خمینی (ره) دراین آیین به خبرنگار ایرنا گفت: بنیاد حیات کمیته امداد حضرت امام در حوزه ایجاد اشتغال برای جامعه هدف فعالیت می کند و یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای جامعه هدف است.

هدایت صفری افزود: در همین راستا درسال گذشته در قالب کمیته امداد در سراسر کشور ۲۷۰هزار ایجاد اشتغال با نزدیک به ۳۱ هزار میلیارد تومان انجام شد و یکی از بخش هایی که این کمیته متمرکز شده، ایجاد نیروگاه های خورشیدی ۵ کیلوواتی حمایتی برای جامعه هدف است.

وی خاطر نشان کرد: با همین نگاه تا به امروز ۱۶ هزار و ۶۰۰ نیروگاه خورشیدی برای جامعه هدف ایجاد شده که بیش از ۱۱ نیروگاه به بهره برداری رسیده و در سامانه ساتبا ثبت شده و امسال هم هدف گذاری شده که ۲۰هزار نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی از محل جزء ۴ تبصره ۲ و ۱۰ هزار نیروگاه خورشیدی را از محل جرء ۳ تبصره ۲ اجرایی کند که سهم استان تهران از این بخش ۲۰۰ نیروگاه خورشیدی است.

قائم مقام بنیاد حیات کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: امروز اولین نیروگاه خورشیدی از طریق کمیته امداد استان تهران در رباط کریم به مناسبت هفته دولت افتتاح و به بهره برداری رسید که از مزایای آن می توان به بهبود ناترازی برق و توجه به پدافند غیرعامل و درآمد قابل توجه به خانواده‌های کمیته امداد اشاره کرد.

وی با بیان اینکه با ایجاد اشتغال برای جامعه هدف کمیته امداد علاوه بر ایجاد کسب و کار، تزریق امید و خودباوری به آنان است، گفت: یاوران اشتغال و بانک های عامل نقش بسزایی در ایجاد اشتغال داشتند با همت جامعه هدف، رویکرد ریاست کمیته امداد به توانمند سازی تغییر جهت داده است.

صفری در ادامه افزود: در همه بخش ها ایجاد اشتغال داشتیم عمدتا در حوزه دامداری، کشاورزی، صنایع دستی، خدماتی و مشاغل نوآورانه از جمله پهبادهای سمپاشی که بعد از آموزش به آنان تحویل داده می شود در زمینه فرش و نوغانداری و طرح های حمل و نقل از جمله واگذاری تاکسی و تراکتور و ... به واجدین شرایط جامعه هدف با بازپرداخت هفت ساله با ۴ درصد کارمزد برای درآمدزایی واگذار می شود.

بهره برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی استان تهران در رباط کریم

همچنین در حاشیه این آئین علی شهابی نماینده نهاد مردمی رسالت اظهار داشت: نهاد مردمی رسالت یک ساختار گسترده اجتماعی که شامل ۱۱ میلیون عضو و چندین سازمان رهیاری که یکی از این سازمان ها انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه و بانک قرض الحسنه رسالت است.

بهره برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی استان تهران در رباط کریم

وی افزود:تمامی مراحل از افتتاح حساب، عضویت، واریز وام و دریافت پنل های خورشیدی به صورت غیرحضوری انجام و بدون کارمزد تحویل داده می شود و در واقع در این نهاد کالای ابزار کار به اعضاء واگذار می شود و الگوی تعالی اجتماعی رسالت، کمک بهتری به ایجاد اشتغال پایدار خواهد کرد.

سید ابوالفضل پرپنچی مدیر کل کمیته امداد استان تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی گفت: درهفته دولت سعی کردیم با همت دوستان در سازمان برق، بانک رسالت، گروه های جهادی و سپاه پاسداران در کنار نیازمندان این طرح بسیار خوب را در استان تهران اجرا کنیم.

وی ادامه داد: ۲ مورد از این طرح امروز در رباط کریم روستای حصار مهتر بهره برداری شد و ۴۰ مورد دیگر آماده افتتاح است و مابقی را هم امیدواریم تا آخر سال بتوانیم عملی کینم این طرح در راستای توانمند سازی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد است که با کمترین هزینه نگهداری بسیار راحت که هم کمک به تولید برق و سالم سازی هوا کمک بسیاری می شود.

شهرستان رباط کریم در جنوب غرب استان تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha