۱۰ درصد تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهریورماه است

اصفهان-ایرنا-مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان گفت: فصل تابستان بویژه شهریور پرحادثه‌ترین ماه سال محسوب می‌شود و ۱۰ درصد کل تلفات حوادث رانندگی پنج سال گذشته مربوط به همین ماه است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل پزشکی قانونی اصفهان، منصور فیروزبخت روز یکشنبه افزود: حوادث رانندگی پنج سال گذشته(۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲) نشان می‌دهد که بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی در آخرین ماه تابستان و در زمان اوج سفرهای تابستانی اتفاق می‌افتد و این موضوع دست‌کم در پنج سال گذشته نیز ثابت بوده است.

وی ادامه داد: در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ بطورکلی پنج هزار و ۴۱۴ نفر در حوادث رانندگی استان اصفهان جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۵۶۵ نفر تنها در ماه شهریور جان باختند.

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان اعلام کرد: در این پنج سال کمترین آمار تلفات استان مربوط به شهریور۱۴۰۰ با ۹۳ نفر و بیشترین آمار مربوط به شهریور سال گذشته (۱۴۰۲) با ۱۳۷ جان باخته بود.

فیروزبخت یادآور شد: مرگ روزانه ۴.۴ نفر در تصادفات شهریور سال گذشته استان ثبت شد و بر اساس آمار، تعداد تلفات ناشی از حوادث رانندگی در شهریور از ایام نوروز که با افزایش حجم سفرها مواجهیم نیز بیشتر است.

وی اضافه کرد: بعنوان نمونه شهریور سال گذشته(۱۴۰۲)، ۱۳۷ نفر در حوادث رانندگی جان باختند که میانگین روزانه آن ۴.۴ نفر است، در حالی که آمار تلفات نوروز همان سال ۵۷ نفر یعنی روزانه نزدیک به ۱.۷ نفر بود.

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان به مردم توصیه کرد که با توجه به قرار داشتن در ماه شهریور و تعطیلات این ماه، در سفرهای خود نکات ایمنی و توصیه های لازم را حین رانندگی رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، سازمان پزشکی قانونی کشور نیز چندی پیش اعلام کرد: ۲۰ هزار و ۴۵ نفر سال گذشته در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند و این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۲.۸ درصد بیشتر بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha