تامین محیط مناسبِ تحصیل و پژوهش دانشجو، دغدغه اصلی وزیر علوم است

تهران- ایرنا- مشاور وزیر علوم و مدیر کل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارتخانه گفت: وزیر علوم توجه ویژه‌ای به دانشجو به عنوان رکن اصلی دانشگاه و برای فراهم‌آوری شرایط مناسب و بدون دغدغه‌ برای فعالیت آموزشی و پژوهشی دانشجویان تاکید دارد.

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، سید احمدرضا خضری در آیین معرفی سعید حبیبا به عنوان معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و تجلیل از خدمات هاشم داداش پور رئیس سابق این سازمان اظهار داشت: کمترین نقص و مشکلی در خدمات دانشجویی در خوابگاه می‌تواند به مسیر دانشجو در علم و پژوهش آسیب بزند به همین دلیل سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه دانشجویان در کنار هم وظیفه سنگینی برای فراهم کردن محیط مناسب برای زندگی دانشجویی بر عهده دارند.



وی افزود: ما اعضای هیات علمی هستیم و وظیفه و ماموریت اصلی ما پژوهش و آموزش است، در کنار آن به مقتضیات و شرایط مسئولیت های اجرایی را نیز می‌پذیریم ولی می‌دانیم مدیریت‌ها موقت هستند.

خضری گفت: وزیر علوم با توجه به برنامه‌هایی که برای قشر دانشجو دارند و برنامه‌هایی که به مجلس شورای اسلامی و مسئولان ارشد اجرایی کشور ارائه داده ‌است و بنا بر ضرورت ایجاد چابکی و نظم بیشتر در امور به این نتیجه رسیده که در راس سازمان امور دانشجویان شاهد تغییر مدیریت باشیم و برای انجام این مسئولیت دکتر سعید حبیبا انتخاب شده که استاد دانشگاه تهران و در زمینه معاونت دانشجویی دارای تجربه و سابقه خدمت است.

وی افزود: داداش‌پور به عنوان رئیس سابق سازمان امور دانشجویان در سه سال گذشته، خدمات و اقدامات مفیدی انجام داده و مراتب قدردانی وزیر علوم را اعلام می‌کنم.

تامین محیط مناسبِ تحصیل و پژوهش دانشجو، دغدغه اصلی وزیر علوم است

برای بازگشایی دانشگاه‌ها تا لحظه تحویل مسئولیت از هیچ کوششی دریغ نکردم

داداش پور نیز در این مراسم اظهار داشت: ۳۶ ماه پیش وقتی سازمان امور دانشجویان را تحویل گرفتم تلاش کردم با انتصاب مدیران شایسته و متعهد طرحی نو در اندازم و گره های در مسیر را به شکل ساختاری و اساسی باز کنم. سعی کردیم دانشجویان داخل و بین الملل بتوانند با دغدغه کمتری به تحصیل بپردازند.

وی در ادامه به تملک ساختمان سازمان امور دانشجویان اشاره کرد و افزود: این ساختمان مربوط به سازمان پژوهش های علمی صنعتی بود و ما مستأجر محسوب می شدیم. با تلاش هایی که صورت گرفت، هفت ماه قبل موفق شدیم با حمایت دولت و وزیر علوم سند این ساختمان را به نام سازمان امور دانشجویان به ثبت برسانیم و پس از آن، کار بازسازی را آغاز کردیم که به دلیل جابه جایی دولت ناتمام ماند.

داداش پور تقویت بخش بین الملل دانشگاه ها را مهم توصیف کرد و اظهار داشت: برای نیل به مرجعیت علمی و سند چشم انداز و برنامه هفتم توسعه، جذب دانشجوی بین الملل باید در اولویت و اهمیت قرار گیرد که بسیاری موانع جذب با همکاری سایر دستگاه‌ها برداشته شده است.

وی ادامه داد: برای تبیین بهتر و بیشتر این موضوع نمایشگاه جاذبه های تحصیلی را تعریف کردیم که نیمه مهرماه سال جاری در مصلی امام خمینی برگزار می‌شود. اگر این ریل گذاری تداوم یابد، در پنج سال آینده شاهد رشد چشمگیر و تحقق جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی بین الملل خواهیم بود.

رئیس سابق سازمان امور دانشجویان ایران در پایان ردیف بودجه سازمان را خوب توصیف کرد و گفت: وقتی سازمان را تحویل گرفتم حدود ۳۰ میلیارد در حساب سازمان موجودی بود و امروز حدود ۱۵۰ میلیارد بودجه در حساب موجود است.

آیین رسمی معارفه رئیس سازمان امور دانشجویان و تکریم رئیس سابق این سازمان در آینده نزدیک برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha