گرما بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به کشاورزان رُخ تربت‌حیدریه خسارت زد

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی جلگه رُخ شهرستان تربت‌حیدریه گفت: گرمای شدید در مرداد ماه امسال و قطعی برق از یک سو و کاهش نزولات آسمانی از سوی دیگر، موجب وارد شدن خسارت ۱۵ درصدی به مزارع گندم آبی،جو، چغندرقند و سیب زمینی شده که ارزش ریالی آن، ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است.

سیدمحمد نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال سطح زیرکشت گندم چهار هزار و ۴۰۰ هکتار و سطح زیرکشت جو نیز ۲ هزارو ۱۰۰ هکتار بود.

وی ادامه داد: از این میزان سطح زیرکشت، پنج و نیم تن گندم و پنج تن هم جو برداشت شده است که این میزان بعد از احتساب ۱۵ درصد خسارت، رقم ۶۰۰ میلیارد ریال به دست آمد.

نجفی افزود: البته خسارت وارده ناشی از عوامل یاد شده، تنها به این محصولات ختم نخواهد شد و پیش بینی شده پاییز امسال هنگام برداشت محصول سیب‌زمینی و چغندرقند رقم خسارت، هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال شود.

به گزارش ایرنا، جلگه رُخ تربت حیدریه ۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که انواع محصولات کشاورزی و باغی در آنها کاشته می‌شود.

بخش رُخ تربت‌حیدریه به مرکزیت رباط سنگ با جمعیتی افزون بر ۳۷ هزار نفر دارای ۵۳ روستا، ۲ شهر، ۴۷ دهیاری و ۲ هزار و ۲۲ کیلومتر مربع وسعت در ۳۵ کیلومتری شمال شهرستان تربت‌حیدریه و ۱۱۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha