۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85585631
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

البرز در ماتم پیامبر مهربانی

۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۰
کد خبر: 85585631
البرز در ماتم پیامبر مهربانی

کرج - ایرنا - شهرها و روستاهای استان البرز همزمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) با افراشتن پرچم‌های سیاه، غرق در ماتم و عزا هستند.

به گزارش ایرنا، از صبح امروز دسته‌ های سینه زنی با نوحه خوانی به سمت امامزادگان استان البرز به حرکت کرده و با اجتماع خود به عزاداری پرداختند.

در روستاهای استان نیز آیین‌های عزاداری همراه با خواندن زیارتنامه پیامبر اکرم (ص) و سینه زنی و مداحی در بقاع متبرکه در حال برگزاری است.

البرز در ماتم پیامبر مهربانی

بسیاری از مردم البرز نیز با برپایی ایستگاه‌های صلواتی مزین به پرچم یا رسول الله (ص) با توزیع چای، شربت و خرما همراه با مداحی اهل بیت (ع) در گوشه و کنار شهرهای استان البرز از عزاداران خاندان عصمت و طهارت (ع) پذیرایی می کنند.

پخت حلیم ، شله زرد و حلوا در برخی از محلات استان البرز به عنوان نذری و پخش آن بین مردم از دیگر اقدامات عاشقان خاندان نبوت و طهارت (ع) است.

البرز در ماتم پیامبر مهربانی

برگزاری یادواره شهدا در البرز

همچنین در سالروز رحلت جانگداز نبی اکرم (ص) برخی از مناطق و روستاهای استان البرز با برگزاری یادواره ه های شهدا ضمن تجدید بیعت با آرمان های انقلاب با مدیحه سرایی یاد وخاطره این عزیزان را گرامی داشتند.

مساجد، حسینیه ها، تکایا و اماکن مذهبی از شب گذشته برنامه های عزاداری و سوگواری را در البرز آغاز کرده اند.

پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری و در سن ۶۳ سالگی در مدینه رحلت فرمودند و امام حسن مجتبی(ع) نیز درچنین روزی در سال ۵۰ هجری قمری در سن ۴۷ سالی با نقشه شوم معاویه به دست همسر آن حضرت به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha