۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85585672
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه استان اصفهان آغاز شد 

اصفهان- ایرنا- رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از آغاز چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان روز جمعه به نقل از حمید بخشی افزود: این دوره از مسابقات با حضور ۳۳۰ نفر از سراسر استان در روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ شهریورماه در دانشکده علوم قرآنی شهرستان برخوار برگزار می‌شود که از این تعداد ۱۷۲ نفر از بانوان و ۱۵۸ نفر از برادران هستند.

وی ادامه داد: نخستین روز این مسابقات با رقابت ۹۸ نفر از خواهران از شهرستان های جلگه، جرقویه، خوانسار، فریدن، کوهپایه، گلپایگان، نایین، سمیرم، شهررضا، لنجان، مبارکه، نجف‌آباد، فلاورجان، شاهین‌شهر، برخوار و خمینی‌شهر آغاز می‌شود.

رییس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: سایر شرکت‌کنندگان در بخش خواهران از شهرستان های اصفهان، آران و بیدگل و کاشان در روز دوم مسابقات به رقابت می‌پردازند و آخرین روز این رویداد با رقابت برادران همراه است.

وی با اشاره به رشته‌های موجود در این دوره از مسابقات عنوان کرد: در این دوره از مسابقات رشته‌های حفظ کل قرآن کریم و قرائت تحقیق برای ۲ رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و ۱۸ سال به بالا در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

بخشی ادامه داد: رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، قرائت ترتیل، دعا خوانی و مدیحه سرایی برای شرکت‌کنندگان بالای ۱۸ سال در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار شده و در رشته اذان گویی برادران بالای ۱۸ سال رقابت خواهند کرد.

وی با اشاره به داوران این دوره از مسابقات بیان کرد: این دوره از رقابت‌ها با حضور ۱۲ داور بومی و یک داور غیر بومی در بخش خواهران، ۱۵ داور در بخش برادران و سه ناظر برگزار می‌شود.

رییس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: همزمان با این رویداد، کرسی‌های تلاوت و انس با قرآن و نیز غرفه‌های کودک و نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی برپا شده است.

 مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه استان اصفهان آغاز شد 

ضرورت زیباسازی شهری بوسیله المان‌های قرآنی

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی اصفهان در حاشیه برگزاری چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان گفت: باید توجه و تمرکز بر این موضوع صورت گیرد که چقدر برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در دستور کار ما بوده است؟ زیباسازی شهری، نمادهای شهری و فضاهای شهری را می‌توانیم قرآنی کنیم و جایگاه ویژه‌ای برای اهل قرآن و اساتید قرآنی در نظر بگیریم.

رسول میرباقری اظهار کرد: برگزاری مسابقات و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی یکی از نیازهایی است که در شرایط فعلی جامعه باید به آن توجه ویژه داشت.

وی اضافه کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی در جامعه برای تشویق جوانان نسبت به ترویج قرآن بسیار اثرگذار است و می‌تواند جامعه را به سمت جامعه قرآنی پیش ببرد چرا که مقدمه فهم و عمل به قرآن، تلاوت، حفظ و قرائت آن است.
عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان برگزاری این مسابقات را تقویت‌کننده مجموعه‌های قرآنی و موجب جذب استعدادها و تشویق جوانان برای آمدن در مسیر قرآن دانست.

وی با بیان اینکه زمانی فرصت‌ها برای کار فرهنگی در شهر قوی‌تر بود تأکید کرد: همان‌گونه که یک ورزشکار در سطح جهان جایگاهی به دست می‌آورد و باعث می‌شود اشتیاق نسبت به آن ورزش در میان جوانان افزایش یابد باید برنامه‌ریزی کرد تا در حوزه قرآنی هم این روند طی شود نمونه بارز آن برنامه محفل در ایام ماه مبارک رمضان بود که به عنوان نمونه‌ای موفق می‌توان از آن یاد کرد و دیدیم که می‌توان کار موفق فرهنگی هم انجام داد که مورد استقبال جوانان قرار بگیرد.

وی با انتقاد از اینکه تعامل بین دستگاهی در حوزه قرآنی ضعیف است گفت: در این حوزه ورود قدرتمندی نداشته‌ایم و مسوولان استانی و کشوری باید با مطالعه و برنامه‌ریزی دقیق و با دغدغه به این حوزه ورود کنند.

 مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه استان اصفهان آغاز شد به گزارش ایرنا، مسابقه‌های قرآن اوقاف و امور خیریه، هر سال در تمام استان‌های کشور برگزار می‌شود و اصفهان جزو برترین‌های برگزاری این مسابقات در چند سال گذشته بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha