دختر مدال آور و نخبه نورآباد فارس تجلیل شد

شیراز- ایرنا- «لیلا کشاورزی» دختر نخبه نورآباد ممسنی که مدال طلای مسابقات هوش مصنوعی در برزیل ۲۰۲۴ و مدال نقره مسابقات جهانی تکواندو را کسب کرده بود شامگاه دوشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، «لیلا کشاورزی» دختر نخبه و مدال‌آور ورزشی در یکصد و شصت و چهارمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز که با تجلیل مدیریت شهری از وی همراه بود، گفت: وقتی در کشور برزیل به سر می‌بردم بیشتر از این که تهران را بشناسند، شیراز را می‌شناختند.

عضو شورا و رییس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین گفت: بانوان و دختران استان فارسی پرچمدار افتخار آفرینی و درخشش ایران در جهان هستند.

افسانه خواست‌خدایی در مراسم تجلیل از بانوی مدال آور نورآباد ممسنی افزود: لیلا کشاورزی دختر نخبه و قهرمان ورزشکار فارسی موجب درخشش نام شهر، استان و کشور در جهان شد.

عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: این دختر قهرمان علاوه بر اینکه دارای بیش از هفت مدال جهانی است در حوزه علمی و پزشکی نیز در صدر نخبگان کشور و جز متخصصان هوش مصنوعی در جهان است.

در ادامه خواست‌خدایی، افتخار آفرینی بی نظیر ساره جوانمردی قهرمان ایرانی اهل شیراز را نیز به وی و شهروندان تبریک گفت و بیان کرد: کسب چهارمین مدال طلای ساره جوانمردی در مسابقات پارالمپیک و اولین مدال طلای مسابقات پاریس پارالمپیک ۲۰۲۴ باعث افتخار همه شهروندان و بانوان کشور است.

وی ادامه داد: بانوان مسلمان ایرانی با حفظ حجاب اسلامی در سطح جهان موجب افتخارآفرینی شده اندکه باید توسط مسوولان متولی حوزه ورزشی ارج نهاده و حمایت شوند.

او تصریح کرد: باید بستر حمایتی جهت حضور و درخشش بانوان قهرمان و ورزشکار ما در عرصه های جهانی پیش رو فراهم شود زیرا که دختران و بانوان سرزمین ما بیشترین استعدادها را در عرصه ورزشی و علمی دنیا دارند.

دختر مدال آور و نخبه نورآباد فارس تجلیل شد

لیلا کشاورزی نابغه ایرانی اهل بخش دشمن زیاری شهرستان ممسنی ، دارای چهار اختراع ثبت شده جهانی است و همچنین عنوان قهرمانی جهان و آسیا در رشته تکواندو را در کارنامه پرافتخار خود دارد.
لقب بال پرنده عنوانی بود که در مسابقات جهانی از سوی فدراسیونی جهانی تکواندو به دلیل مبارزه این دختر بااستعداد با پای شکسته و کسب عنوان‌قهرمانی در این مسابقات به وی داده شد.
کشاورزی در مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری کانادا نیز مقام دوم را کسب کرده است و از سوی فدراسیون جهانی این بخش نیز در میان نامزدهای شایسته‌ترین دختر جهان قرار گرفت.
دختر تکواندوکار و مخترع اهل ممسنی به عضویت سازمان جهانی یونسکو نیز درآمده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha