۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۳:۳۰
کد خبر: 85586062
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هریس: باید به درد و رنج مردم در غزه پایان داد

۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۳:۳۰
کد خبر: 85586062
هریس: باید به درد و رنج مردم در غزه پایان داد

تهران- ایرنا- کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده در اظهاراتی، گفت: اکنون زمان برقراری آتش‌بس فرا رسیده است و ما نیازمندان بازگرداندن گروگان‌ها (اسرا) هستیم و باید به درد و رنج مردم در غزه پایان داد.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل از الجزیره، هریس با اشاره به اینکه به اتفاق جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با تیم مذاکره‌کننده این کشور ملاقات کرده است، اظهار کرد: در این دیدار درباره موضوع تبادل گروگان‌ها (اسرا) میان (رژیم) اسرائیل و حماس در نوار غزه گفت وگو شد.

معاون رئیس جمهور آمریکا در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه اکنون زمان برقراری آتش‌بس فرا رسیده است، تاکید کرد: ما نیازمند بازگرداندن گروگان‌ها (اسرا) و پایان‌دادن به درد و رنج مردم در غزه هستیم.

نامزد حزب دموکرات در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده همچنین بدون اشاره به حملات و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نواره غزه، حماس را مسئول کشته شدن ۶ اسیر رژیم صهیونیستی دانست و مدعی شد: رهبران حماس بهای کشته شدن آنها را پرداخت خواهند کرد.

رئیس جمهور آمریکا نیز روز گذشته (دوشنبه / به وقت محلی) گفت که توافق نهایی برای مبادله اسرا نزدیک است اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اقدامات کافی را برای اجرای این توافق انجام نمی‌دهد.

بایدن که به دنبال کشف اجساد ۶ اسیر صهیونیست از جمله یک تبعه آمریکایی از تونلی در غزه با خبرنگاران در کاخ سفید صحبت می‌کرد، به این پرسش که آیا فکر می‌کند که نتانیاهو اقدامات کافی را برای حفظ توافق آزادی اسرا انجام داده است، پاسخ منفی داد اما از تشریح آن خودداری کرد.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه آیا قصد دارد توافق نهایی آزادی اسرا را این هفته به دو طرف ارائه دهد، گفت «ما بسیار به آن نزدیک هستیم».

هنگامی که از بایدن سوال شد که آیا توافق پیشنهادی جدید موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر؟، نسبت به موفقیت آن ابراز امیدواری کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha