عضو خبرگان رهبری: توسعه خدمات سلامت توسط خیران ضروری است

تبریز-ایرنا- عضو خبرگان رهبری و امام جمعه اهر با تاکید بر توصیه اسلام و ائمه اطهار(ع) برای کمک به هم نوع، گفت: توسعه و گسترش خدمات عمومی به ویژه در حوزه سلامت در جامعه بسیار ضروری است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده روز سه شنبه در همایش خیران سلامت ارسباران و تجلیل از خیران شهرستان اهر، اسلام را دین نوع دوستی و محبت برشمرد و افزود: نوع دوستی و محبت و کمک به رفع مشکلات دیگران در بطن دین اسلام است و مسلمانان باید نیاز همدیگر را برطرف کنند و به کمک هم بشتابند.

وی دستگیری از نیازمندان در اسلام را جزو توصیه های مهم عنوان و اظهار کرد: بر این اساس خیران راه و روش امام علی (ع) و زندگی ائمه را باید سرمشق خدمت قرار دهند، تا مشکلات مختلف که دولت توانایی حل و فصل همه آنها را ندارد، توسط خود مردم گره گشایی شود.

حاجی زاده کمک‌های خیرخواهانه خیرین در شهرستان اهر در بخش‌های مختلف را بسیار قابل توجه خواند که موجب رفع بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلات همشهریان شده است.

وی بر ضرورت ورود خیران برای پیشرفت و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی شهرستان اهر تاکید کرد و افزود: پزشکان به جامعه حیات و جان می‌بخشند و موسسات خیریه نیز به عنوان کمک‌رسان در پیشرفت و توسعه بخش بهداشت و درمان عمل می‌کنند.

حاجی زاده با قدردانی از تلاش‌ها و از جان‌گذشتگی پزشکان، پرستاران و کادر درمان در زمان همه گیری کرونا، گفت: امیدواریم با تلاش‌های کادر درمانی و کمک خیران بتوانیم در توسعه و پیشرفت حوزه بهداشتی، درمانی و بیمارستان باقرالعلوم اهر نیز گام‌های اساسی برداریم.

عضو خبرگان رهبری: توسعه خدمات سلامت توسط خیران ضروری است
علی آجودان زاده مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این همایش با اشاره به وضعیت بخش دیالیز بیمارستان باقرالعلوم (ع) شهرستان اهر، گفت: از مجموع ۲۱ دستگاه دیالیز این بیمارستان تعداد ۶ دستگاه به‌ طور کامل فرسوده و از رده خارج است که از این‌ رو برای جایگزینی دستگاه‌های فرسوده از طریق مجمع خیران سلامت آذربایجان‌شرقی اقدام می‌کنیم.

دکتر علی آجودان‌زاده افزود: موضوع ساخت بیمارستان جدید شهرستان اهر هم در مجمع خیران سلامت آذربایجان شرقی مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه دفتر مشارکت‌های مردمی با بازدید میدانی کمبودها و نواقصات بهداشتی و درمانی بیمارستان‌ها را بررسی می‌کند، ادامه داد: یکی از مأموریت‌های دفتر مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز احصای کمبودها و نواقص بهداشتی و درمانی بیمارستان‌های شهرستان‌هاست که با حضور میدانی و همکاری مؤسسه های خیریه بیمارستان‌ها ارزیابی می‌شود.

آجودان زاده اظهار کرد: از زمانی که مؤسسه های خیریه بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها تشکیل شده است، ارتباط مجامع خیرین و دانشگاه علوم پزشکی تبریز قوی‌تر و منسجم‌ تر شده، به‌ طوری که خیرین بزرگوار در تأمین تجهیزات درمانی گام‌های ارزشمندی در جهت توسعه زیرساخت‌های درمانی استان آذربایجان‌شرقی برداشته‌ اند.

رئیس بیمارستان باقرالعلوم اهر با قدردانی از حمایت‌های خیرین در تهیه تجهیزات و توسعه این بیمارستان، گفت: کمک چند میلیارد ریالی خیران برای تامین تجهیزات و پیشرفت این بیمارستان در دوران کرونا و بعد از آن حائز اهمیت است.

دکتر سینا پیرزه با اشاره به اینکه بیمارستان باقرالعلوم اهر بیمارستان معین منطقه برای پذیرش بیماران شهرهای کلیبر، هوراند، هریس و سایر شهرستان‌های استان و استان‌های همجوار است، افزود: از نیازهای مهم این بیمارستان در کنار بودجه دولتی، کمک‌های خیرین برای تجهیز و توسعه است.

وی از افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستان باقرالعلوم اهر به ۳۰۰ تخت خبر داد و اضافه کرد: از برنامه‌های آینده مدیریت این بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی افزایش تخت‌های بیمارستان باقرالعلوم است که امیدوارم به زودی این موضوع با حمایت دولت و کمک خیران عملی شود.

به گزارش ایرنا، همایش خیران سلامت اهر با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و باشرکت حدود یکصد نفر از خیرین خوشنام منطقه در محل تالار بهارستان برگزار و مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کمک نقدی و خرید تجهیزات پزشکی تعهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha