۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۱
کد خبر: 85586138
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چنار کهنسال باغ جهانی شاهزاده زنده می‌ماند/انجام هرس با تایید شورای فنی

کرمان - ایرنا - سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: چنار کهنسال باغ شاهزاده ماهان که در اثر ناپایداری نسبت به وزش بادهای موسمی دچار ترک خوردگی شده بود، هرس شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، محسن موحدی روز سه شنبه افزود: نظر به آسیب‌دیدگی و ترک‌خوردگی درخت کهنسال چنار واقع در فضای بیرون باغ جهانی شاهزاده ماهان و ناپایداری آن نسبت به وزش بادهای موسمی طی نظرخواهی از کارشناسان جهاد کشاورزی و مکاتبه با وزارتخانه در این خصوص تصمیم گرفته شده تا درخت مزبور هرس و کوتاه شود.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهارداشت: این درخت از ریشه دچار آسیب نشده و ریشه کن هم نشده است.

وی با اشاره به اینکه هرس این درخت کهنسال، امکان جوانه‌زنی مجدد را برای آن فراهم کرده است بیان کرد: خوشبختانه با تشکیل جلسه شورای فنی و موافقت تمام اعضای شورای با نظارت کارشناسان، درخت مزبور تا مرحله رفع خطر کوتاه و از هرگونه خطرات احتمالی، سقوط و آسیب به بازدیدکنندگان پیشگیری شده است.

همچنین مدیر پایگاه جهانی باغ شاهزاده ماهان از بهره‌برداری ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی در ورودی باغ شاهزاده ماهان خبر داد.

فوزیه فرحبخش گفت: در راستای ارائه خدمات به بازدیدکنندگان و گردشگران مجموعه باغ جهانی شاهزاده ماهان، ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی در ورودی و فضای خارج از باغ به بهره‌برداری رسید.

مدیر پایگاه جهانی باغ شاهزاده ماهان افزود: این سرویس‌های بهداشتی با هزینه ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی ساخته و تکمیل و تجهیز شده است.

وی در ادامه گفت: به منظور دست‌یابی به زیرساخت گردشگری مورد نیاز باغ شاهزاده ماهان بهره‌برداری از این سرویس‌ها در دستور کار قرار گرفته تا با ارائه خدمات به گردشگران و بازدیدکنندگان شرایط بهتری را برای سفر و بازدید به این مجموعه فراهم سازد.

باغ شاهزاده ماهان در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب شرق مرکز استان کرمان و در دامنه کوه های تیگران قرار دارد.

قدمت باغ شاهزاده مربوط به دوره قاجاریه است و در فهرست آثار ثبت جهانی قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha