۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۸
کد خبر: 85586244
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰۰ بهورز در خانه های بهداشت قزوین فعالیت می کنند

۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۸
کد خبر: 85586244
۴۰۰ بهورز در خانه های بهداشت قزوین فعالیت می کنند

قزوین - ایرنا - مدیر توسعه شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ۴۰۰ بهورز در سطح استان قزوین فعالیت دارند که از این تعداد ۲۵۴ نفر خانم و ۱۴۶ نفر آقا هستند.

هاشم علیجانی روز سه شنبه به مناسبت هفته بهورز در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیش از ۲۹۸ هزار نفر از جمعیت استان در روستا ساکن هستند، اظهار کرد: آمار استانی نشان از وضعیت مناسب بهورزان در قزوین دارد که به ازای هر ۷۴۶ نفر در روستاهای قزوین یک بهورز در حال فعالیت است.

وی به فعالیت های این بهورزان پرداخت و افزود: مراقبت های دوران بارداری، مراقبت از کودکان، دانش آموزان و سالمندان، مراقبت های مربوط به تنظیم خانواده، واکسیناسیون کودکان، مبارزه با بیماری ها، بهداشت محیط، آموزش مباحث سلامت، پیشگیری و مراقبت از بیماری های فشار خون، دیابت، تالاسمی، حوادث و سرطان از جمله خدماتی هستند که توسط بهورزان در خانه های بهداشت صورت می گیرند.

علیجانی به تاسیس خانه‌های بهداشت روستایی اشاره کرد و گفت: این خانه‌ها با هدف کمک رسانی هرچه بیشتر به بیماران روستایی و در جهت تحقق یکی از اهداف مقدس انقلاب اسلامی مبنی بر فقر زدایی از روستاها راه اندازی شده که این اقدام گام موثری در جهت ارتقای خدمات بهداشتی درمانی به مردم روستاها و مناطق محروم کشور است.

این مسوول با بیان اینکه بهورزان نقش مهمی در آموزش مردم و جلب مشارکت مردمی و ارایه خدمات بهداشتی به مردم روستاها دارند، خاطرنشان کرد: نقش و جایگاه بهورزان طی سه دهه فعالیت در نظام شبکه بر هیچ کس پوشیده نیست و این افراد به عنوان افراد بومی در کنار مردم و در خط مقدم ارتقا و حفظ سلامتی آنان صادقانه مشغول به فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha