۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۹
کد خبر: 85586259
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بازداشت متهمی که با جعل سند ۵۰ خانه و زمین را معامله کرد
آرشیوی است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس اداره ششم پلیس آگاهی پایتخت گفت: کلاهبرداری که اقدام به جعل سند و فروش زمین‌های رها شده محدوده ورامین و پیشوا می‌کرد بازداشت شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ سیدقاسم موسوی‌فر روز سه شنبه در این باره گفت: چندی پیش گزارشاتی از شهروندانی دریافت کردیم که مدعی بودند خانه یا زمین آنها بدون آنکه خبر داشته باشند؛ به فروش رفته یا به فرد دیگری اجاره داده شده است. در همین راستا نیز رسیدگی به این پرونده‌ها در دستورکار اداره ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و با بررسی‌های پلیسی مشخص شد که یک متهم سابقه‌دار که به تازگی از زندان آزاد شده، طی ۲سال، برای برخی خانه‌های خالی و زمین‌هایی که بلااستفاده رها شده بودند را شناسایی و برای آنها سند جعلی تهیه کرده است.

رییس اداره ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: این متهم در فضای مجازی، آگهی‌هایی برای فروش یا اجاره این اماکن منتشر کرده و توانسته بود با همین ترفند، مشتریانی را جذب و با آنان قرارداد اجاره یا فروش منعقد کند.

سرهنگ موسوی‌فر گفت: این جاعل تعداد ۵۰ زمین یا خانه را از همین روش به صورت قولنامه‌ای به فروش رسانده یا اجاره داد که این زمین‌ها عموما در اطراف تهران و مناطق ورامین و پیشوا بودند.

وی افزود: این فرد با این اسناد جعلی توانسته بود افراد را متقاعد کند که صاحب ملک یا زمین است و از هر کدام از آنها مبالغ زیادی گرفته بود که از سوی پلیس بازداشت و پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

رییس اداره ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد که هنگام خرید یا اجاره مسکن و زمین حتما اطمینان حاصل کنند که فرد آگهی دهنده، صاحب آن ملک باشد و همچنین معاملات خود را در دفاتر رسمی و ثبت شده املاک انجام داده و استعلامات لازم را نیز از وزارت مسکن و شهرداری‌ها انجام دهند.

کشف ۱۵میلیاردی لوازم آشپزخانه قاچاق در جنوب تهران

همچنین سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۱۹ دستگاه لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

وی گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای خارجی توسط کامیونتی در حال انتقال به انباری در جنوب تهران بوده که ماموران خودرو را متوقف کردند.

به گفته وی، بررسی‌ها نشان از قاچاق بودن این کالاها داشت؛ کالاها شامل تعداد ۱۱۹ دستگاه خردکن به مارک اس وی ساخت کشور چین بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی منتقل شد.

سرهنگ افشاری در پایان از شهروندان خواست کرد درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

دستگیری سارق زن در تعقیب و گریز پلیس

همچنین سرهنگ محمد افشار سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت در این باره گفت: در پی گشت زنی های هدفمند عوامل گشت کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس در محدوده حوزه استحفاظی به منظور شناسایی سارقان، به یک دستگاه خودرو پراید سفید که راننده آن خانم بوده و با چراغ خاموش در حال پرسه زنی بود مشکوک شدند و با استعلام پلاک خودرو مشخص شد که خودرو سرقتی است.

وی افزود: ماموران بلافاصله دستور توقف خودرو را صادر ولی متهم با مشاهده ماموران به سرعت از محل متواری و پس از مدتی تعقیب و گریز وخودرو متوقف و راننده آن دستگیر شد.

سرهنگ افشار گفت: متهمه ۳۶ ساله دارای سابقه کیفری بوده و به هفت فقره سرقت مشابه اعتراف کرد و در بازرسی از خودرو ابزار آلات مخصوص سرقت و یک قبضه سلاح سرد کشف شد.

وی ادامه داد: در بررسی از خودرو مشخص شد خودرو نهم شهریور در محدوده سعادت آباد به سرقت رفته است که در این خصوص پرونده تشکیل و به مقام قضایی تحویل داده شد.

بازداشت ۲ مامور قلابی

از سوی دیگر سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۲مامور قلابی که با هویت جعلی از شهروندان اخاذی می کردند، خبر داد.

سرهنگ سید محمدرضا موسوی در این باره گفت: پیرو خبر دریافتی از مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، مبنی بر غصب عنوان توسط دو نفر به عنوان مامور یکی از ادارات دولتی و اخاذی از شهروندان در محدوده حوزه استحفاظی کلانتری ۱۱۹ مهر آباد، پیگیری موضوع و دستگیری متهمان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس با بررسی فیلم های ضبط شده توسط دوربین های مداربسته و به کارگیری شیوه های نوین پلیسی، هویت متهمان را شناسایی کردند و مشخصات آنها را در اختیار گشت های انتظامی قرار دادند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مشخص شد خودرو متهمان دارای ال ای دی پلیسی است، ادامه داد: با گشت زنی های هدفمند عوامل کلانتری موفق شدند یک دستگاه پژو پارس سفید دارای چرغ گردان پلیس مشاهده کردند.

سرهنگ موسوی افزود: متهمان با رویت ماموران از محل متواری و ماموران موفق شدند در یک عملیات پلیسی خودروی متهمان را متوقف و در هر متهم را دستگیر کنند.

وی ادامه داد: در بازرسی اولیه از خودروری متهمان ۲ عدد بیسیم، ال ای دی پلیسی، حکم ماموریت قلابی با هویت جعلی، افشانه اشک آور و یک قبضه سلاح گرم کشف شد.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران تاکید کرد: متهمان در کلانتری به جرم خود مبنی بر اخاذی از شهروندان به بهانه اعمال قانون و پرداخت وجه نقد و ۱۰ فقره اخاذی اعتراف کردند و تا کنون ۵ تن مال باختگان شناسایی شدند که در این مورد پرونده تشکیل شده و متهمان به مراجع قضایی منتقل شدند.

سرهنگ موسوی عنوان کرد: کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی سایر مال باختگان این پرونده در دستور کار قرار گرفت.

وی به شهروندان توصیه کرد: در صورت مراجعه ماموران هر ارگان دولتی، حتما کارت شناسایی و حکم ماموریت وی را مشاهده کرده و در صورت هرگونه ابهام مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سارق مترو دستگیر شد

همچنین فرمانده یگان انتظامی مترو پایتخت از دستگیری سارقی در ایستگاه مترو خبر داد و گفت: از کوله پشتی متهم ۷۰۰ گرم طلا کشف شد.    

سرهنگ عباس کرمی در این خصوص گفت: ماموران انتظامی در گشت زنی های هدفمند در ایستگاه های مترو به مرد جوانی مظنون و متهم را تحت مراقبت های پلیسی قرار دادند.

وی افزود: متهم بلافاصله پس از رویت ماموران از محل متواری و مشخصات ظاهری متهم در اخیتار کلیه واحد های انتظامی قرار گفت.

سرهنگ کرمی تصریح کرد: پس از مدت کوتاهی متهم در یکی از ایستگاه های مترو رویت و دستگیر شد و در بازرسی از کوله پشتی متهم ۷۰۰ گرم طلا مسروقه کشف شد.

فرمانده یگان انتظامی مترو پایتخت ادامه داد: متهم به سرقت طلاها اعتراف و اظهار کرد که از شهر های غربی کشور برای فروش اموال کشف شده به تهران آمده است.

وی یادآور شد: متهم برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی مال باختگان در اختیار پلیس پیشگیری قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha