۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۶
کد خبر: 85586272
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی استان اردبیل پر شد

۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۶
کد خبر: 85586272
۱۰۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی استان اردبیل پر شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: با حضور گسترده گردشگران ضریب اشغال مراکز اقامتی این استان از ابتدای شهریورماه به ۱۰۰ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا از میراث فرهنگی اردبیل ، حسن محمدی ادیب روز سه‌شنبه اظهار کرد: با فرا رسیدن ماه آخر تابستان و با توجه به آب و هوای مناسب استان اردبیل شاهد حضور گسترده گردشگران در استان و تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی هستیم.

وی ادامه داد: در حالی از ابتدای شهریورماه ظرفیت مراکز اقامتی استان به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل شده است ، در تابستان امسال بیش از ۹۸۰ هزار نفر اقامت در استان به ثبت رسید.

او افزود: استقبال گسترده گردشگران از حضور در استان اردبیل این روزها در تمامی مراکز گردشگری و تفریحی استان مشهود است و شهرستان‌هایی مثل مشگین‌شهر، سرعین، خلخال و اردبیل با استقبال بیشتر گردشگران مواجه هستند.

محمدی ادیب تصریح کرد: در حال حاضر تمام تاسیسات گردشگری استان از جمله مراکز اقامتی، آبدرمانی‌ها، پل‌های معلق، مجموعه‌های گردشگری و مراکز تفریحی آماده میزبانی از گردشگران هستند و انتظار می‌رود تا پایان تابستان روند حضور گردشگران و اشغال ۱۰۰ درصدی مراکز اقامتی استان ادامه داشته باشد.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha