۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۵
کد خبرنگار: 5454
کد خبر: 85586415
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

واکنش دیپلمات‌های ایرانی به حضور جاوید رحمان در نشست منافقین

تهران- ایرنا- دیپلمات‌های ارشد کشورمان نسبت به حضور جاوید رحمان، گزارشگر پیشین سازمان ملل در نشست گروه تروریستی منافقین واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا؛ «سید رسول موسوی» مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه ایران در مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: برای سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری افتضاحی بالاتر از این نیست که ‎جاوید رحمان گزارشگر آنها بعد از ۶سال گزارشگری درباره ایران، رهبر تروریست‌ها مریم رجوی را رئیس‌جمهور منتخب ایران بنامد!

وی ادامه داد: وقتی او چنین افتضاحی بالا می آورد بی دلیل نیست که ‎ریچارد بنت را اصلا به افغانستان راه ندهند.

واکنش دیپلمات‌های ایرانی به حضور جاوید رحمان در نشست منافقین

عباس باقرپور سفیر کشورمان در اتریش نیز با واکنش به این موضوع نوشت: ما متعهد به تلاش برای ارتقای حقوق بشر و همکاری با سازمان ملل هستیم. اگرچه، این تئاتر(حضور گزارشگر پیشین شورای حقوق بشر در نشست منافقین) شاهدی است بر این که منبع اصلی گزارش های این نهاد در مورد ایران یک فرقه تروریستی بوده است که اکنون بدون تعجب از همان گروه تروریستی حمایت مالی می کند!

وی تاکید کرد استفاده نادرست از ساختار سازمان ملل توسط تعداد کمی از اعضای اتحادیه اروپا نتیجه معکوس دارد.

به گزارش ایرنا؛ ماموریت جاوید رحمان، گزارشگر به‌اصطلاح ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران پس از طی ۲ دوره سه ساله در پایان جولای ۲۰۲۴ (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) پایان یافت. وی تبعه انگلیس بود و در پیوند آشکار با گروه تروریستی مجاهدین خلق به سفیدشویی از جنایات آنها مشغول بود.

جاوید رحمان با گزارش‌های غرض‌ورزانه و سیاسی خود در باز کردن مسیر فشارهای اقتصادی و سیاسی به ایران نقش داشت. وی به تازگی در گردهمایی ضدایرانی منافقین شرکت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha