۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85586500
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولد نوزادان چهارقلو در همدان

۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۹
کد خبر: 85586500
تولد نوزادان چهارقلو در همدان

همدان-ایرنا- یک بانوی ۲۸ ساله اهل اسدآباد در دومین بارداری خود نوزادان چهارقلو بدنیا آورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این نوزادان سه پسر و یک دختر هستند که در بیمارستان فاطمیه همدان بدنیا آمده اند.

به گفته کادر درمان بیمارستان فاطمیه همدان، حال عمومی این نوزادان مساعد بوده و هم اکنون تحت مراقبت های پزشکی قرار دارند، ۲ روز دیگرمرخص خواهند شد.

مادر این نوزادان که بارداری دوم خود را پشت سرگذاشته است در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: خداوند را شاکر هستم که این فرشته ها را در اختیار من و همسرم قرار داد.

وی همچنین گفت: نام سه نوزاد پسرم را حسین، محمد جواد، یاسین و نام نوزاد دخترم را نیز یسنا گذاشتم.

تولد نوزادان چهارقلو در همدان

فاطمه ستاری نوید مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری همدان نیز با حضور در بیمارستان فاطمیه و عیادت از مادر این نوزادان و تبریک به والدین، هدیه استاندار همدان را به این بانو تقدیم کرد.

امروز فرزند آوری مجاهدت است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان در حاشیه این دیدار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ما در دفتر امور بانوان به عنوان دبیر ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستیم و ماهانه به صورت منظم به ریاست استاندار همدان این جلسات تشکیل می شود.

«فاطمه ستاری نوید» افزود: در این جلسات مصوبات خوبی را در سه سال گذشته داشتیم و انشالله در دولت چهاردهم نیز همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند سیاست های جوانی جمعیت مورد توجه دولت قرار می گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ما در بحران جمعیت هستیم به وزیر بهداشت در دولت چهاردهم تاکید شده که این سیاست ها دنبال شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان افزود: ۷۳ ماده قانونی حمایت از جمعیت جوانی وجود دارد که به درستی و شایستگی از طریق دستگاه های اجرایی از جمله علوم پزشکی، صدا و سیما، ارشاداسلامی، سازمان تبلیغات و راه و شهرسازی همه باید پیگیری شود.

ستاری نوید اضافه کرد: در راستای فرزند آوری مهمترین مساله و مهمترین مشوق تسهیلات فرزند آوری است که امسال به ازای هر فرزند ۴۰ میلیون تومان تعلق می گیرد و دستور ویژه صادر شد تا صف های طولانی مدت، ۶ تا هفت ماه کوتاه شود و اعتبار ویژه ای تعلق گرفته که مردم معطل وام و تسهیلات فرزند آوری نشوند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین برای فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان و فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان وام تعلق می گیرد و تا فرزند پنجم و بالاتر این تسهیلات وجود دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان افزود: واگذاری زمین و واحد مسکونی نیز مشوق دیگری است که در راستای قانون جوانی جمعیت اجرا می شود و برای تشویق و ترغیب مردم برای فرزند آوری اثرگذارتر است.

ستاری نوید اضافه کرد: ماده چهارم دولت را مکلف کرده زمین رایگان یا واحد مسکونی برای فرزند سوم به بعد تعلق بگیرد که برای فرزند سوم هزینه ای برای آماده سازی دریافت می شود اما فرزند چهارم کاملا رایگان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان خاطر نشان کرد: امروز شاهد یک چهار قلوزایی در استان همدان هستیم که در بیمارستان فاطمیه بستری هستند که این مورد در دو سال گذشته نداشتیم و امیدوارم قدوم این فرزندان برای همگی خیر و برکت باشد.

وی تاکید کرد: فرزند آوری یک بحث فردی نیست امروز فرزند آوری مجاهدت است و با توجه به مسایل و مشکلات اقتصادی اما به هر حال با توجه به نیاز کشور و با توجه به وضعیت سایر کشورها که راهبرد خود را افزایش جمعیت قرار دادند نیاز است خانواده ها از فرد گرایی عبور کنند و جامعه را ببینند.

دکتر محمد مهدی مجذوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی و درمانی همدان نیز بر بالین نوزادان تازه متولد شده اسدآبادی حضور یافت و در جریان آخرین وضعیت آنان قرار گرفت و دستورات لازم را در جهت مراقبت های پزشکی و بهداشتی از آنان صادر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha