۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۳
کد خبر: 85586548
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ مائوئیست در درگیری با ارتش هند کشته شدند

۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۳
کد خبر: 85586548
۹ مائوئیست در درگیری با ارتش هند کشته شدند

تهران- ایرنا- ارتش هند در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۹ مائوئیست در درگیری با نیروهای ویژه دولتی در دانته‌ وادا چاتیسگر (ایالتی در نیمه شرقی هند) کشته شدند و نبردها همچنان ادامه دارد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از تارنمای خبری روزنامه هندوستان تایمز، مقام های هندی تایید کرده اند که یک تیم مشترک از گارد ذخیره منطقه چاتیسگر (DRG) و نیروی پلیس ذخیره مرکزی (CRPF) ۹ مائوئیست را در یک درگیری گسترده در منطقه دانته وادا چاتیسگر کشتند.

مقام های هندی اعلام کردند که این عملیات بر اساس دریافت اطلاعاتی حاکی از حضور مائوئیست ها در منطقه آغاز شد.

به گفته پلیس هند، این درگیری حدود ساعت ۱۰:۳۰ صبح آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

در بیانیه پلیس آمده است: تاکنون ۹ مائوئیست کشته شده اند و مقادیر زیادی سلاح از جمله یک تفنگ خود بارگیری (SLR)، یک تفنگ ۰.۳۰۳ و یک تفنگ ۰.۳۱۵ شکار از محل کشف شده است.

این بیانیه افزود: همه نیروهای ارتش و پلیس درگیر در عملیات سالم هستند، عملیات جست‌وجو همچنان ادامه دارد و جزئیات بیشتر پس از تکمیل عملیات به اشتراک گذاشته خواهد شد.

۹ مائوئیست در درگیری با ارتش هند کشته شدند

آمیت شاه، وزیر کشور هند اواخر ماه گذشته میلادی ریاست جلسه هماهنگی بین ایالتی در بخش مورد حمله شورشیان چپ در چاتیسگر را در بحبوحه تشدید عملیات ضد مائوئیستی را بر عهده داشت.

بر اساس داده های دولت، ۱۴۷ مائوئیست در ۱۰۴ درگیری مسلحانه از دسامبر ۲۰۲۳ تا اوت ۲۰۲۴ (آذر ۱۴۰۲ تا مرداد ۱۴۰۳) کشته شدند، در حالی که ۷۲۳ نفر دستگیر و ۶۲۲ نفر تسلیم شدند.

دولت هند در ماه اوت به پارلمان این کشور گزارش داد: گسترش جغرافیایی خشونت مائوئیست از ۱۲۶ منطقه در ۱۰ ایالت در سال ۲۰۱۳ به ۳۸ منطقه در سال ۲۰۲۴ در ۹ ایالت کاهش یافته است.

این گزارش اضافه می کند: حوادث خشونت مائوئیست از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون ۷۳ درصد کاهش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha