نخستین فیلم سینمایی دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری به مرحله اکران رسید
عکس آرشیوی است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: مراحل تولید نخستین فیلم‌سینمایی استان با عنوان "آن‌دو" برگرفته از زندگی کوچکترین شهید دفاع مقدس به پایان رسید و این فیلم آماده اکران است.

صابر خسروی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این فیلم به زودی در جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان اصفهان اکران می‌شود و پس از آن نیز به اکران عموم می‌رسد.

وی ادامه داد: این فیلم ۹۰ دقیقه‌ای هم در ژانر کودک و نوجوان و هم در ژانر دفاع مقدس قابلیت شرکت در جشنواره‌های مربوطه را دارد و اثر باکیفیت و شاخصی در این حوزه به شمار می‌رود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: فیلم سینمایی "آن دو" زندگی‌نامه ۲ برادر شهید به نام‌های ظفر و خدارحم خالدی است که هر ۲ در عملیات رمضان به شهادت می‌رسند و بعد از ۱۰ سال در عملیاتی در آغوش یکدیگر تفحص شده و در زادگاه خود شهرستان لردگان به خاک سپرده می‌شوند.

خسروی یادآور شد: این فیلم در استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و شهرک سینمایی تهران ضبط شده است و برخی از هنرمندان و عوامل این فیلم بومی استان هستند.

به گزارش ایرنا، ظفر خالدی یکی از نوجوان‌ترین شهیدان کشور است که در ۲۳ خرداد سال ۱۳۶۱ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

شهید ظفر خالدی با ۱۱ سال سن کوچکترین شهید جبهه و جنگ از شهدای شاخص ملی به شمار می‌رود و فیلم سینمایی " آن‌دو" یکی از پنج طرح ملی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور است که در سال ۱۴۰۱ به تصویب رسید.

نخستین فیلم سینمایی دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری به مرحله اکران رسید

ظفر خالدی دوم مرداد ۱۳۴۹ در روستای تنگ کلوره لردگان به دنیا آمد و در حالی که دانش‌آموز کلاس اول راهنمایی بود داوطلبانه از سوی بسیج در جبهه حضور یافت.

او اصرار بسیاری برای دیدار با امام (ره) داشت تا اینکه به همراه پدرش راهی تهران شد و در آنجا پس از سه روز به همراه کاروانی از تهران در حالی که ۱۱ سال بیشتر نداشت موفق به دیدار امام راحل شد.

سرانجام در سال ۱۳۶۱ به جبهه اعزام شد. در عملیات رمضان، ظفر به همراه برادرش خدارحم جانانه ایستادند و فردای عملیات هیچ‌کس آنها را ندید. پس از ۱۰ سال وقتی پیکر ظفر همراه برادرش خدارحم خالدی در کانالی در منطقه عملیاتی رمضان پیدا شد که در آغوش یکدیگر به شهادت رسیده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha