۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۸
کد خبر: 85586629
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیوزیلند، چین را عامل نگرانی در حوزه اطلاعات معرفی کرد

تهران- ایرنا- نیوزیلند در گزارش سالانه خود از وضعیت تهدیدات امنیتی، چین را به عنوان یک نگرانی پیچیده در زمینه اطلاعات معرفی کرد و هشدار داد که برخی کشورهای دیگر نیز در نیوزیلند فعالیت‌های مداخله‌جویانه انجام می‌دهند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، سرویس امنیت اطلاعات نیوزیلند (NZSIS) در گزارش سالانه خود درباره محیط تهدیدات این کشور گفت: تعداد کمی از کشورهای غیردموکراتیک از دخالت خارجی به عنوان ابزاری برای پیشبرد منافع خود در خارج از کشورشان استفاده می‌کنند.

در این گزارش تاکید شده است: گاهی اوقات دشوار است که ارتباط قطعی بین فعالیت‌های دخالت و کشور خارجی، برقرار کرد.

در این گزارش آمده است: نیوزیلند تنها کشوری نیست که با تهدید دخالت خارجی مواجه است. این یک چالش جهانی است که کشورها، از جمله در منطقه ما، با آن روبرو هستند، زیرا کشورهای غیردموکراتیک سعی می‌کنند از اندازه یا باز بودن کشورهای دیگر بهره‌برداری کنند.

این گزارش با عنوان «محیط تهدیدات امنیتی نیوزیلند» در حالی منتشر می‌شود که این کشور در حال بررسی چگونگی پاسخ به یک محیط ژئوپلیتیکی پیچیده‌تر است.

اندرو همپتون رئیس سرویس امنیت اطلاعات نیوزیلند در همین راستا، اظهار داشت: این ارزیابی تلاش دارد تا واقعیت تهدیدات امنیت ملی را به‌طور شفاف بیان کند، اما هدف از آن ترساندن مردم نیست.

این گزارش همچنین افزود: رقابت راهبردی در منطقه هند و اقیانوس آرام در حدود دهه گذشته به صورت عمده به عنوان رقابتی بین چین و نیوزیلند و شرکای امنیتی سنتی آن تلقی می‌شد، اما به تازگی این رقابت به سمت چند مرکز قدرت و نفوذ مختلف گسترش یافته و شامل طیفی از کشورها از جمله هند و کشورهای جنوب شرق آسیا شده است که نیوزیلند در حال توسعه روابط خود با آنهاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha