تولیت آستان قدس رضوی: ولایتمداری شهید امیرعبداللهیان را به سردار دیپلماسی تبدیل کرد

سمنان - ایرنا - تولیت آستان قدس رضوی در پیامی به اجلاسیه مجاهدان در غربت اعلام کرد: تیزبینی در کنار باهوشی، تدبیر و تبعیت عملی از رهبر معظم انقلاب، شهید حسین امیرعبداللهیان را به سردار دیپلماسی و انقلابی تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی روز سه‌شنبه در قرائت پیام حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در سالن همایش های بین المللی دانشگاه دامغان گفت: جهاد در راه خدا یکی از ارزش‌های الهی و نصیب انسان‌های خاص می‌شود و تلاش‌های پیامبراکرم(ص) و امامان با شهادت و یا انتظار شهادت به تایید رسیده است.

حجت الاسلام مصطفی اسفندیاری در ادامه این پیام افزود: امام رضا(ع) تجلی مقابله و مبارزه با مستکبران بودند، ایشان هیچ فرصتی را برای دفاع از مظلوم از دست نمی‌دادند و با مقاومت در برابر ظالم درس ایستادگی آموختند.

وی افزود: دوره کنونی عنصر ایمان در کنار مجاهدت موجب تداوم مقاومت و پیروزی در مقابل استکبار شده است، در شرایط کنونی که رژیم کودک‌کش صهیونیستی تا بن دندان مسلح که استکبار از آنان دفاع می‌کند، در مقابل مقاومت گروه اندک از مجاهدان و مردم مظلوم غزه درمانده است. مقاومت مردم مظلوم غزه در برابر حملات وحشیانه نشات گرفته از اعتقاد و ایمان است.

وی یادآور شد: جهادگران به فضل الهی و قدرت ایمان و جانفشانی کردن تا نابودی رژیم کودک‌کش صهیونیستی دست از مبارزه برنخواهند داشت.

وی در بخش دیگری این پیام را قرائت کرد: نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت فرصتی ارزشمند در پاسداشت تلاش‌های شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم است، ایشان دیپلمات مجاهد با کارهای انقلابی و برجسته است.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب درباره شهید امیرعبداللهیان افزود: شهید امیرعبداللهیان وزیر خارجه‌ مجاهد، پرکار و فعال بودند و رهبر معظم انقلاب بر فعالیت شایسته و حرکت انقلابی این دیپلمات نخبه نظام مقدس جمهور اسلامی صحه گذاشتند تا الگویی برای دیگر خادمان کشور باشند و مسیر خدمت را سرلوحه امور خود قرار دهند.

در بخش پایانی این پیام آمده است: امیرعبداللهیان با شهادت در ولادت امام هشتم نشان دایمی خدمت را از امام رئوف (ع) گرفت.

سفیران کشورهای عراق، یمن و دیگر کشورهای اسلامی م جبهه مقاومت، سردار رادان فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، آیت‌الله رمضانی گیلانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان،مسوولانی از استان سمنان و شهرستان دامغان و جمعی از خانواده‌های شهدا در این اجلاسیه حضور دارند.

برنامه‌های امروز «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در دامغان

«اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» با هدف شناسایی، معرفی و الگوسازی مجاهدان در غربت با تاسی از شخصیت رفیعِ بزرگ مجاهد در غربت و عالم آل محمد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) طی 9 سال گذشته با حضور سفرای کشورهای اسلامی، مقام‌های لشکری و کشوری، خانواده شهدا و مجاهدان مقاومت و با همکاری و پشتیبانی آستان قدس رضوی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شده است.
افتتاحیه نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در سوریه و نشست دیگری از این دوره اجلاسیه در کشور هندوستان برگزار شد و اکنون دامغان در استان سمنان میزبان نشست اصلی این رویداد بین‌المللی است و مهمانانی از ۲۶ کشور جهان در نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در دامغان حضور دارند.

آیین اختتامیه نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» نیز در مشهد و در آستان حضرت ثامن‌الائمه(ع) برنامه‌ریزی شده است.

روستای عبدیا در شهرستان دامغان استان سمنان خاستگاه رویدادی به نام «مجاهدان در غربت» بود که سال‌ها بعد به «اجلاسیه مجاهدان در غربت» به صورت استانی، ملی و سپس بین‌المللی ارتقا یافت و مسوولان و نمایندگانی از کشورهای مسلمان و حامی مقاومت در آن حضور می‌یابند.

شهید حسین امیرعبداللهیان از اهالی شهرستان دامغان و وزیر امور خارجه دولت سیزدهم که به همراه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در حادثه بالگرد به شهادت رسید، سال‌ها دبیر این اجلاسیه بود و امسال این اجلاسیه با هدف تکریم و پاسداشت این مجاهد فعال و با حضور خانواده شهید در حال برگزاری است.

آیین پایانی این اجلاسیه برای حضور عمومی شهروندان دامغانی نیز امشب با سخنرانی آیت الله رضا رمضانی گیلانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و عضو مجلس خبرگان رهبری پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع این شهر خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha