۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 879
کد خبر: 85586734
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ تا ۷۰ هزار نفر سالانه در تصادف‌ها یا حوادث کار معلول می‌شوند

تهران- ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان تهران می‌گوید،‌ یکی از مهمترین عوامل معلولیت در کشور، نه عوامل ژنتیکی یا مادرزادی، بلکه معلولیت‌های ثانویه ناشی از تصادف‌های جاده‌ای است.

به گفته «محمد نصیری» سالانه نزدیک به ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر بر اثر تصادف‌های جاده‌ای، جان خود را از دست می‌دهند اما سه برابر و گاهی حتی تا پنج برابر معلولیت ناشی از تصادف در جامعه داریم. یعنی سالانه ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر متاثر از تصادف‌های جاده‌ای یا حوادث کار، دچار معلولیت می‌شوند.

وی، سرمنشاء وقوع این تصادف‌ها و بروز معلولیت‌ها را خارج از اختیارات سازمان بهزیستی دانست و افزود: روی نقش مولفه‌های انسانی در موضوع‌ رانندگی ایمن و استانداردسازی خودروها، اصلاح جاده‌ها و راه‌ها با آموزش‌های مردمی برای کاهش تصادف‌ها در حال کار هستیم اما به هر حال بخشی زیادی از معلولیت‌ها ناشی از تصادف‌هاست که برای پیشگیری از آن، همه دستگاه‌های متولی و خود مردم، نقش زیادی دارند.

به گفته نصیری، درباره پیشگیری از معلولیت‌های ثانویه ناشی از تصادف‌های جاده‌ای، ایمنی خودروها و استفاده از فناوری جدید پیشگیری‌کننده و مدیریت‌کننده لازم است اما متاسفانه در کشور ما موضوع رانندگی هوشمند به‌دلیل وضعیت صنعت خودروسازی، هنوز انجام نشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha