۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۰۰
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85586878
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حدود ۶۰ درصد شهروندان مولداوی مخالف عضویت در ناتو هستند

تهران-ایرنا- خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه با استناد به نتایج یک نظرسنجی که امروز (سه‌شنبه) منتشر شده است، گزارش داد که تقریبا از هر ۱۰ شهروند مولداوی، ۶ نفر با طرح پیوستن این کشور اروپای شرقی به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مخالف هستند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، نتایج یک نظرسنجی در مولداوی در ماه آگوست (مرداد/شهریور) نشان داد که ۵۸.۹ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، با عضویت مولداوی در ناتو مخالف هستند که نسبت به ماه ژوئیه (تیر/مرداد) ۵ درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که در این نظرسنجی جدید، تنها ۲۸.۸ درصد از پیوستن مولداوی به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی حمایت کرده‌اند. ۱۲.۳ درصد دیگر نیز نسبت به این موضوع مردد بودند.

بر اساس این گزارش، در حالی که وضعیت بی طرفی مولداوی در قانون اساسی این کشور ذکر شده است، این جمهوری از سال ۱۹۹۴ در قالب «برنامه عملیاتی مشارکتی فردی» (IPAP) با ناتو همکاری می‌کند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع مولداوی اواسط مردادماه در بیانیه‌ای از برگزاری یک رزمایش نظامی با حضور نظامیان آمریکا و رومانی در کشور خود خبر داده بود و اعلام کرد: هدف از این رزمایش، توسعه توانایی‌های عملیاتی و افزایش قابلیت همکاری نیروهای شرکت‌کننده است.

از سوی دیگر، مولداوی بارها روسیه را به ترتیب دادن جنگ ترکیبی علیه این کشور، مداخله در انتخابات و اجرای کمپین‌هایی برای انتشار اطلاعات جعلی با هدف سرنگونی دولت این کشور متهم کرده است.

الکساندر بورتنیکوف رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) پیشتر گفته بود که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به دنبال کشاندن مولداوی به درگیری نظامی با مسکو و مینسک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha