۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۶:۰۴
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 85587002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محاکمه رئیس سابق فولکس واگن به اتهام تقلب در تست آلایندگی خودروهای دیزلی

تهران- ایرنا-مارتین وینترکورن، مدیرعامل سابق شرکت بزرگ ماشین‌سازی آلمانی فولکس واگن، روز سه‌شنبه به دادگاه برانزویک احضار شد. او قرار است در مورد خودروهای دیزلی که آزمایش‌های آلایندگی آن تقلب شده بود، محاکمه می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه ها، اتهامات کلاهبرداری و دستکاری بازار، ناشی از رسوایی استفاده فولکس واگن از نرم افزارهای تقلبی است، که به میلیون ها خودرو امکان تقلب در تست های آلایندگی و انتشار سطوح بالایی از آلاینده های مضر را می دهد.

وینترکورن با اتهامات کلاهبرداری از خریداران خودرو ، دستکاری در بازار سهام از طریق افشا نکردن اطلاعات مورد نیاز به سرمایه گذاران، و اظهارات نادرست در برابر کمیسیون تحقیق در پارلمان در سال ۲۰۱۷ روبرو است.

وکیل وینترکورن، فلیکس دوئر، قبل از محاکمه گفت که موکل او به طور قطع اتهامات علیه خود را رد می کند.

او افزود که موقعیت وینترکورن به‌عنوان مدیرعامل نمی تواند توجیه کند که او را مسئول این رسوایی در تمام جنبه‌های آن بدانیم.

وینترکورن در صورت محکومیت به ۱۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

مدیر عامل سابق فولکس واگن ۷۷ ساله قرار بود در سال ۲۰۲۱ به همراه چهار مدیر دیگر فولکس واگن محاکمه شود، اما محاکمه او به دلیل نگرانی های سلامتی به تعویق افتاد.

این رسوایی که مختص به ماشین های دیزلی بود، پیامدهای گسترده ای برای شرکت و صنعت خودرو داشت. فولکس واگن متعاقب آن، در نهایت بیش از ۳۱ میلیارد یورو جریمه شد.

دادستان ها در کیفرخواست خود ادعا کردند که وینترکورن حداقل در نوامبر ۲۰۱۴ از این مشکل اطلاع داشت، اما همچنان اجازه این عمل را می داد.

گفته می شود که این نرم افزار تقلبی در اوایل سال ۲۰۰۶ در خودروهای فولکس واگن در اروپا و ایالات متحده کشف شد که بیش از رقم آزمایش اکسید نیتروژن تولید می کردند. اکسید نیتروژن می تواند راه های تنفسی را تحریک کرده و موجب بیماری تنفسی آسم می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha