۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85587072
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

البرز در سوگ ثامن الحجج (ع)

۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۸
کد خبر: 85587072
البرز در سوگ ثامن الحجج (ع)

کرج - ایرنا - استان البرز همزمان با سالروز شهادت مظلومانه و غریبانه شمس الشموس انیس النفوس حضرت امام رضا (ع) غرق در ماتم و عزا شد.

به گزارش ایرنا،آیین های عزاداری پایان ماه صفر امروز در سوگ امام غریب به استان البرز حال وهوای خاصی بخشیده است ؛ عاشقان و دلباختگان خاندان عصمت وطهارت (ع) طی 2 روز گذشته تاکنون با برپایی آیین های ویژه در ماتم سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) ، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

مردم استان البرز نیز در کنار سایر مسلمانان در آخرین روز از ماه صفر پس از ۲ ماه عزاداری برای سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت حسین بن علی (ع) ، این بار دلها را روانه مشهد مقدس کردند و در سوگ شهادت امام رئوف (ع) اشک ماتم ریختند.

البرز در سوگ ثامن الحجج (ع)

طنین زیارت خاصه امام رضا (ع) در البرز

مساجد، تکایا و حسینیه های استان البرز از صبح امروز با طنین زیارت خاصه علی ابن موسی الرضا (ع) شور و حال دیگری را در استان ایجاد کرده اند.

شماری از مردم البرز از شب گذشته به پخت غذاهای نذری پرداختند و امروز نیز در حال توزیع نذورات هستند.

شمار زیادی از مردم نیز که توان حضور در بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) را نداشتند با حضور در امامزادگان محمد(ع ) و طاهر(ع) و سایر بقعه های متبرکه استان البرز به سوگواری پرداختند.

البرز در سوگ ثامن الحجج (ع)

برپایی دسته های سینه زنی و عزاداری به مناسبت ایام پایانی ماه صفر در ۷۰ کانون مساجد استان البرز

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان البرز با تسلیت ایام عزاداری ماه صفر به ویژه شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز به منظور بزرگداشت ایام عزاداری پایانی ماه صفر ویژه برنامه های ایستگاه صلواتی، آیین مرثیه سرایی، سینه زنی و عزاداری را در قالب دسته های سینه های در سطح محلات با محوریت مساجد اجرا می کنند.

حجت الاسلام "کاظم شکری" در خصوص اهمیت تبیین و تقویت باورهای دینی برگرفته از جایگاه معرفتی اهل بیت(ع) اظهار کرد: گروه های سرود آئینی کانون های فرهنگی هنری مساجد به صورت شاخص به منظور بزرگداشت مقام حضرت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت امام رضا(ع) ویژه برنامه هایی را به اجرا درآورده اند.

فعالیت مذهبی ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: بیش از ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد این استان در ایام عزاداری پایانی ماه صفر ویژه برنامه های محوری را در قالب برپایی مواکب خدمت رسانی به دسته های سینه زنی، ایستگاه های صلواتی، سخنرانی های تبیینی و بصیرتی، همچنین برپایی نمایش به صورت تعزیه را برگزار می کنند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به ایام ماه محرم و صفر اظهار کرد: این ایام یکی از بهترین روزها برای تبیین معارف دینی و جایگاه بصیرت افزایی اهل بیت(ع) است به ویژه آنکه یاد و خاطره رسول اکرم(ص) به صورت ویژه مورد توجه است.

حجت الاسلام شکری تصریح کرد: عطرافشانی و غباررویی قبور شهدا یکی دیگر از برنامه های مورد نظر با همت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز است.

وی گفت: برپایی کرسی تلاوت قرآن و محفل انس با قرآن در قالب روخوانی و تجوید کلام الله مجید از دیگر برنامه های محوری و فرهنگی در دهه سوم ماه صفر است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز خاطرنشان کرد: راهپیمایی پیاده روی تا حرم مطهر رضوی از دیگر فعالیت های کانون های مساجد است که از مسیرهای معینی با پذیرایی کانون های مساجد مشهد مقدس اجرا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha