۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 1541
کد خبر: 85587136
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کهگیلویه و بویراحمد در سوگ امام رضا(ع)

۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۳
کد خبر: 85587136
کهگیلویه و بویراحمد در سوگ امام رضا(ع)

یاسوج - ایرنا: مردم ولایتمدار استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور، امروز (۳۰ صفر) در سوگ شهادت امام رضا(ع) هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینیه‌ها و مساجد این استان از ساعات اولیه صبح امروز سه شنبه میزبان عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود که با برپایی مراسم عزاداری، سینه زنی و زنجیرزنی ارادت خود را به ساحت مقدس امام رضا(ع) نشان دادند.

مردم مناطق مختلف استان با حضور در دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی، غم شهادت امام رئوف را در دل‌های خود زنده نگه داشتند.

در این مراسم معنوی، سخنرانان به بیان فضایل اخلاقی و سیره عملی امام رضا(ع) پرداختند و بر تاسی از آن حضرت در زندگی تاکید کردند.

کهگیلویه و بویراحمد در سوگ امام رضا(ع)

همچنین، مردم نوعدوست استان با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و اطعام عزاداران، عشق و ارادت خود را به اهل بیت(ع) به نمایش گذاشتند.

همزمان با ایام سوگواری شهادت امام رضا(ع)، مردم شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد با برگزاری مراسم عزاداری، ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دادند.

امروز در شهرهای مختلف این استان، دسته‌های عزاداری با حضور پرشور مردم، از نقاط مختلف شهر به سمت مساجد، امامزادگان و گلزار شهدا حرکت کردند.

در شهر چرام، عزاداران از میدان مرکزی شهر به سمت امامزاده امیرولی و در لیکک بهمئی از فلکه مرکزی به سمت گلزار شهدای گمنام حرکت کردند.

همچنین، تجمع بزرگ عزاداران شهرستان دنا در امامزاده سید محمد برگزار شد و دسته‌های عزاداری مردم پاتاوه از مسجد جامع به سمت گلزار شهدای گمنام حرکت کردند.

عزاداران لنده‌ای نیز از مقابل سپاه ناحیه به سمت مصلی نماز جمعه و عزاداران دیشموک از ورودی شهر به سمت مسجد صاحب الزمان حرکت کردند.

عزاداران قلعه رئیسی نیز از فلکه امام حسین به سمت مصلی و دسته‌های عزاداری در باشت امروز از پارکینگ شهرداری به سمت مسجد چهارده معصوم حرکت کردند.

این مراسم‌ها با هدف تجدید میثاق با اهل بیت(ع) و سوگواری شهادت امام رضا(ع) برگزار شد و با حضور گسترده مردم همراه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha