۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۵
کد خبر: 85587171
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سومین حرم اهلبیت (ع) در سوگ امام مهربانی ها

۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۵
کد خبر: 85587171
سومین حرم اهلبیت (ع) در سوگ امام مهربانی ها

شیراز- ایرنا - همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) امام مهربانی ها، شیراز سومین حرم اهلبیت (ع) و دیگر نقاط استان فارس از شب گدشته تاکنون در سوگ و عزای هشتمین ستاره تابناک امامت و ولایت هستند.

به گزارش ایرنا، مردم ولایتمدار شیراز چهارشنبه با حضور در آستان مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) به عنوان کانون اصلی برگزاری مراسم عزاداری، سالروز شهادت امام علی بن موسی الرضا (ع) را گرامی داشتند.
مردم عزادار شیراز با هدف عرض تسلیت و ارادت به خاندان پاک پیامبر خدا (ص) در حرم مطهر شاهچراغ (ع) حضور یافته اند و در غم شهادت برادر بزرگوار این امامزاده والامقام با سردادن "آقا جانم رضا رضا "بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.


آیین های سوگواری شهادت آن امام رئوف در مساجد، حسینیه ها و تکایا در نقاط مختلف شهر شیراز و استان فارس نیز با حضور عزاداران و عاشقان اهلبیت (ع) برگزار شد.
امام علی بن موسی الرضا (ع)، هشتمین امام از سلاله پاک رسول خدا (ص) سحرگاه روز ۲۹ صفر سال ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رسید.
نام مبارک این امام بزرگوار علی و کنیه آن حضرت، ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان رضا به معنای خشنودی است.
امام محمدتقی (ع)، امام نهم شیعیان دلیل نامیده شدن پدرش به این لقب را اینگونه نقل می فرمایند: خداوند او را رضا لقب نهاد زیرا خداوند در آسمان و رسول خدا و ائمه اطهار در زمین از او خشنود بوده اند به طوری که خلق و خوی نیکوی امام موجب رضایت و خشنودی دوستان، نزدیکان و حتی دشمنان می شد.
گزارش های رسیده از سایر شهرستان های استان فارس نیز حاکی است که مردم با برگزاری مراسم عزاداری در سالروز شهادت امام رضا (ع) به سوگ نشستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha