۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۰۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85587315
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی عرصه های طبیعی خراسان شمالی مهار شد 

۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۰۱
کد خبر: 85587315
آتش سوزی عرصه های طبیعی خراسان شمالی مهار شد 

 بجنورد- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: آتش سوزی در عرصه های طبیعی سه شهرستان که از امروز (چهارشنبه) آغاز شده بود با کمک نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، همیاران طبیعت و نیروهای مردمی خاموش شد. 

سرهنگ رضا اصیل روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آتش سوزی که در حوالی روستای «اوغاز» امروز صبح اتفاق افتاد با کمک گروه هایی از سپاه، نیروی انتظامی، نیروهای مردمی و طبیعت دوستان و همچنین هیات موتور سواری خاموش شد.

وی تصریح کرد: آتش سوزی عرصه هایی در حوالی روستاهای «چهار بید» و «کتلی» جاجرم نیز با حضور نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آتش بانان این روستا مهار شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: بخش هایی از آتش سوزی عرصه های طبیعی در «آخر داغ» بجنورد نیز مهار شده است و هنوز در بخش‌هایی از این حوزه آتش وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیشتر آتش سوزی ها در عرصه های منابع طبیعی استان در روزهای تعطیلی انجام می شود، گفت: از تمامی شهروندان و طبیعت گردان می خواهیم اکنون که علوفه مراتع خشک است در طبیعت آتش روشن نکنند.

سرهنگ اصیل یادآور شد: از تمامی شهروندان تقاضا دارم که در صورت مشاهده آتش سوزی در طبیعت با شماره تماس ۱۵۰۴ تماس داشته باشند.

وی از کشاورزان نیز خواست تا کاه را در زمین های کشاورزی آتش نزنند چرا که باعث گسترش آتش به عرصه های طبیعی می شود.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha