کره جنوبی باز هم همسایه شمالی خود را متهم به ارسال بالون‌های زباله کرد

تهران- ایرنا- ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) در بیانیه‌ای اعلام کرد که کره شمالی بار دیگر ارسال بالون‌های زباله به سمت کره جنوبی را پس از حدود یک ماه توقف از سر گرفته است.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، در بیانیه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی آمده است که تعداد نامشخصی از این بالون‌ها می‌توانند از مرز این کشور با کره شمالی مسافتی طولانی را به سمت جنوب طی کرده و حتی تا استان کیونگگی در شمال سئول برسند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در این بیانیه به مردم این کشور توصیه کرد که بالون‌های فرود آمده را لمس نکنند و محل فرود آنها را به ارتش یا پلیس کره جنوبی گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، اوایل مرداد ماه بود که مقامات سئول از ارسال حدود ۵۰۰ بالون حاوی زباله از کره‌شمالی به حریم هوایی کره‌جنوبی ظرف یک روز خبر دادند که به اختلال در پرواز هواپیماها و آتش‌سوزی در پشت بام یک ساختمان مسکونی منجر شده است.

ارسال این بالون‌ها بخشی از کارزار تبلیغاتی پیونگ یانگ علیه فعالان و مخالفان کره شمالی در کره جنوبی است که به طور مداوم بالون‌هایی با اقلامی مانند بروشورهای ضد پیونگ یانگ و یواس‌پی های حاوی موسیقی و فیلم‌های عامه‌پسند کره جنوبی ارسال می‌کنند.

کره شمالی گفته در پاسخ به اقدامات فعالان کره جنوبی و پخش کردن اعلامیه‌های سیاسی در مناطق مرزی اقدام به فرستادن این بالون‌ها کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha