۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۳۷
کد خبر: 85587709
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۳۲۵ مورد مزاحمت تلفنی در اورژانس تربت حیدریه ثبت شد
عکس تزییینی است

تربت حیدریه- ایرنا- رییس اداره ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: ۲۹ هزار و ۸۲۱ تماس با اورژانس طی ۶ ماه گذشته سال جاری برقرار شد که ۲ هزار و ۳۲۵ مورد یعنی افزون بر هفت درصد آنها مزاحمت تلفنی بوده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، عقیل فتوحیان روز پنجشنبه با ابراز نگرانی از افزایش این نوع مزاحمت‌ها افزود: هر تماس غیرضروری با اورژانس می‌تواند مانع از رسیدگی سریع و به‌موقع به یک بیمار واقعی یا حادثه‌دیده شود که نیاز فوری به کمک دارد و این مساله می‌تواند به‌طور جدی جان افراد را به خطر بیندازد.

وی ادامه داد: این رفتارهای برخی افراد موجب اتلاف وقت و منابع و "بازی با جان مردم" محسوب می‌شود که یک مورد از مزاحمت‌های تلفنی به مقامات قضایی شهرستان تربت حیدریه معرفی شد.

رییس اداره ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: ۷۳۲ تماس از مجموع تماس‌های وارده مربوط به مشاوره‌های تخصصی بوده که کارشناسان اورژانس از طریق تلفن به ارائه راهنمایی‌های لازم پرداخته‌اند.

فتوحیان افزود: مشاوره‌های تخصصی از طریق تریاژ تلفنی به بیماران و همراهان آن‌ها کمک می‌کند تا در موارد غیر بحرانی و قابل مدیریت، اقدامات اولیه را انجام دهند و نیاز به اعزام آمبولانس و حضور در محل کاهش یابد.

وی ادامه داد: حتی یک دقیقه هم در شرایط بحرانی می‌تواند برای نجات جان یک بیمار حیاتی باشد و مزاحمت‌های تلفنی یا گزارش‌های نادرست می‌تواند مسیر نیروهای اورژانس را منحرف کرده و از دسترسی سریع به بیماران نیازمند جلوگیری کند.

رییس اداره ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه همچنین به نکات مهمی که باید هنگام تماس با اورژانس رعایت شود اشاره کرد و گفت: هنگام تماس با اورژانس، لازم است که تماس‌گیرندگان به‌دقت به سؤالات کارشناسان تریاژ تلفنی پاسخ دهند، این پرسش ها برای ارزیابی صحیح وضعیت بیمار یا حادثه‌دیده و اعزام مناسب‌ترین تیم امدادی طراحی شده‌اند و اطلاعات دقیق و صحیح می‌تواند از هدررفتن زمان و منابع جلوگیری کرده و روند امدادرسانی را تسریع کند.

فتوحیان افزود: افراد هنگام تماس، محل دقیق حادثه یا موقعیت بیمار را با جزئیات بیان کنند و سعی کنند وضعیت بیمار را به طور کامل شرح دهند و همچنین گاهی اوقات ممکن است کارشناسان نیاز داشته باشند تا فرد تماس گیرنده را در اجرای کمک‌های اولیه راهنمایی کنند بنابراین تا زمانی که اعلام نشده است، تماس را قطع نکنند.

وی تاکید کرد: اورژانس برای ارائه خدمات بهتر به مردم، نیازمند همکاری و مسوولیت‌پذیری همه است و از شهروندان درخواست می شود با رعایت نکات ذکر شده و خودداری از مزاحمت‌های تلفنی، به اورژانس در دادن خدمات سریع‌تر و بهتر کمک کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در محدوده تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر از مردم این شهرستان‌ها در مرکز خراسان رضوی خدمات ارائه می‌کند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha