۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85587782
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بام اروپا زیرپای بانوی خراسان‌شمالی

۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۴
کد خبر: 85587782
بام اروپا زیرپای بانوی خراسان‌شمالی

بجنورد- ایرنا- «صغری هنرپیشه» بانوی کوهنورد خراسان‌شمالی که صعود به قله «آرارات» را در کارنامه خود دارد بار دیگر با صعود به قله پنج هزار و ۶۴۲ متری «آلبروس» در روسیه نام خود را در تاریخ ورزشی این خطه ماندگار کرد.

به گزارش ایرنا، این روزها در شبکه های اجتماعی خراسان‌شمالی خبر صعود بانوی خراسان شمالی به قله پنج هزار و ۶۴۲ متری «آلبروس» دست به دست می شود، قله ای که در شمال فلات ایران در روسیه و نزدیک به گرجستان واقع است و فتح آن سختی های خاص خود را دارد.

پیش از فروپاشی شوروی سابق قله «مون بلان» فرانسه بلندترین قله اروپا محسوب می شده است اما در حال حاضر قله البروس بلندترین نقطه قاره اروپا به حساب می آید و اخیرا این قله مرتفع توسط بانوی خراسان شمالی فتح شد.

بانویی که پیش از این قله آرارات زیرپایش قرار گرفته بود در مسیری میان مرگ و زندگی اما هیجان انگیز طبیعت خشن آلبروس را نیز رام کرد و دوباره نام خراسان شمالی را در تاریخ ورزش سنجاق کرد.

تاریخ سازی در ورزش پرخطر و طاقت فرسا کوهنوردی به این سادگی نیست زیرا که فتح قله های خشن دل شیر می خواهد و باید جانت را کف دستت بگیری، اینکه در آن سرمای جان سوز با پای پیاده سینه کوه و کمر بزنی و در یک نبرد سخت با طبیعت از پستی ها و بلندی ها بالا بروید بی تردید دل شیر می خواهد.

بام اروپا زیرپای بانوی خراسان‌شمالی

صغری هنرپیشه را بهتر بشناسیم

صغری هنرپیشه اهل شهرستان مانه و سملقان و شغل اصلی وی آموزگاری است.

وی جدای از فتح قله آلبروس، فتح قله آرارات ترکیه و کازبک گرجستان را نیز در کارنامه ورزشی خود دارد.

به گزارش ایرنا، بیش از هزار و ۶۰۰ کوهنورد زن و مرد اکنون به صورت سازمان یافته در هیات کوهنوردی خراسان شمالی عضویت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha