عملیات اجرایی فاز دوم و سوم بزرگراه شهید جمهور با حضور وزیر کشور در شیراز آغاز شد

شیراز-ایرنا - عملیات اجرایی فاز دوم و سوم بزرگراه شهید جمهور در شیراز با ۱۰ کیلومتر طول و عرض ۵۵ متر شامل ۴ تقاطع غیرهمسطح ،۳ پل بزرگ و ۱۲ پل با حضور اسکندر مومنی وزیر کشور، پنجشنبه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فاز دوم و سوم پروژه بزرگراه شهید آیت الله رییسی با ۷۹ هزار میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

عملیات اجرایی فاز دوم و سوم بزرگراه شهید جمهور با حضور وزیر کشور در شیراز آغاز شد

در مجموع در این آیین ۶۶ پروژه شهری با ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

استاندار فارس در آیین آغاز عملیات اجرایی فاز دوم و سوم بزرگراه شهید آیت الله رئیسی در شیراز گفت: شیراز کاریکاتوری توسعه پیدا نکرده و در همه حوزه ها توسعه یافته است.

محمدهادی ایمانیه افزود: میثاق نامه ای با حضور همه مسولان و تصمیم گیران استان شامل نماینده ولی فقیه، دادگستری، نمایندگان مجلس، نظامیان و ... امضا و هم پیمان شدند که توسعه استان در قالب اجرای ۸۷ پروژه در دولت چهاردهم دنبال شود.

وی ادامه داد: تلاش مدیران موجب امیدوار شدن جوانان این دیار شده است و انتظار است که مدیران توسعه استان را دنبال کنند تا جلو مهاجرت در فارس گرفته شود.

استاندار فارس بیان کرد: اشتغال، آب آشامیدنی و ... در همه مناطق استان خصوصا روستاها دنبال شده به نحوی که هزار روستا در فارس با تنش آبی مواجه بودند که ۴۰۰ روستا مشکلشان حل شد و رفع مشکل ۳۰۰ روستای دیگر در دست اقدام است.

بسته های سرمایه گذاری در شیراز تهیه شده است

شهردار شیراز نیز در آیین آغاز عملیات اجرایی فاز دوم و سوم بزرگراه شهید آیت الله رئیسی در شیراز گفت: انشعاب بلوار صادقیه در شیراز یکی از پروژه‌های عمرانی بود که امروز افتتاح شد.

محمدحسن اسدی ادامه داد: بزرگراه شهید آیت الله رئیسی براساس طرح جامع شهری ایجاد و ۴ و ۴ دهم کیلومتر آن افتتاح شده و عملیات اجرایی روند ساخت مابقی در فاز دوم و سوم امروز آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه طی ۳۶ ماه گذشته هر ماه پروژه‌های عمرانی افتتاح شده است، گفت: شورا و شهرداری شیراز جهش عمرانی و نهضت آسفالت را طی دو سال اخیر در شیراز آغاز کرده و در سال گذشته طی یک مرحله ۲۱ هزار میلیارد تومان پروژه در این شهر افتتاح شد.

شهردار شیراز عنوان کرد: از دهه فجر گذشته تهیه و هدف‌گذاری بسته ۱۰۰ همتی سرمایه گذاری شهری در شیراز انجام شد و امسال سال افتتاح و بهره برداری از آب پروژه های بزرگ عمرانی ،زیست محیطی ،حمل و نقلی ،فرهنگی ،ورزش و... خواهد بود.

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی عملیاتی شهری تعریف شده که ۴۵ پروژه تاثیرگذار نیز ذیل این اقدام تعریف شده است، گفت: برای امیدآفرینی مدیریت شهری شیراز میز خدمت در مناطق مختلف شهر برپا کرده تا نیازهای مردم برطرف شود و طی یکسال گذشته نیز شیفت شب برای پروژه های شهری مهم شیراز تعریف شده است که سریعتر این طرح‌ها تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

شهردار شیراز ادامه داد: امسال ۴ خط مترو بصورت همزمان در شیراز در حال اجراست که ادامه خط دو به میدان گلستان (کلبه سعدی) خواهد رسید و اتصال خط یک و چهار نیز در مقابل حرم مطهر شاهچراغ برقرار می شود.

اسدی با بیان اینکه خط یک مترو شیراز به طول ۲۵ کیلومتر و ۲۱ ایستگاه روزانه ۱۰۰ هزار نفر مسافر دارد، گفت: خط دو مترو شیراز طی یکسال اخیر افتتاح شده اما به دلیل کمبود واگن این خط تنها ۳ الی چهار ساعت در روز خدمات رسانی می کند و در این حوزه از وزارت کشور انتظار همکاری وجود دارد.

مدیریت یکپارچه شهری، نیاز شیراز است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین گفت: در اصل هفتم قانون اساسی مسأله شوراها مطرح است و قانون اساسی شوراها را مجلس محلی دیده است ولی جایگاه کنونی شوراها در شٕأن این نهاد نیست.

سید ابراهیم حسینی افزود: انتظار داریم در دوره جدید وزارت کشور مسأله مدیریت واحد شهری به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: شیراز آماده اجرای آزمایشی مدیریت یکپارچه شهری است، قانون شوراها نیازمند بازنگری جدی است و باید رفع مشکلات کلانشهر ها در این مسیر دنبال شود.

وی انتظار مردم در حوزه فرهنگی از مدیریت شهری خصوصا در شهر تاریخی و فرهنگی مانند شیراز را بالا دانست و گفت: احیای معاونت فرهنگی شهرداری‌ها در حداقل سه کلانشهر مشهد، قم و شیراز می‌تواند دنبال شود.

وی ادامه داد: شورا و شهرداری شیراز در یکسال گذشته جلو ورود نیرو از سایر ارگانها را گرفته است و اکنون در پی وجود کمبودهای نیروی انسانی آماده جذب ۵۰۰ نیروی جدید است که انتظار است مجوز آن از سوی وزارت کشور صادر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: شهری زیرزمین در شیراز ایجاد شده و اکنون مترو این کلانشهر در مشکل تخصیص واگن دارد و پیگیری اختصاص واگن به شیراز انتظار جدی مردم شیراز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha