چهار پروژه شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور افتتاح شد

ارومیه- ایرنا- بهره برداری از چهار پروژه شبکه های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در سطح پنج هزار و ۳۵ هکتار از اراضی محدوده طرح در شمال آذربایجان‌غربی با حضور وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.

به گزارش ایرنا خسرو شهبازی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی روز جمعه در این آیین گفت: شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور تحت عنوان کرم آباد یک در سطح یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار، قیقاج در سطح یک‌هزار و ۳۵۵ هکتار ، نازک یک و ۲ در سطح یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار و بابا احمد در سطح ۴۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی محدوده طرح در شهرستان های پلدشت ، چایپاره و چالدران استان اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی این طرح ها از سال ۱۳۹۵ عملیات آغاز شده بود که امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی بهره برداری از این پروژه ها به صورت رسمی آغاز می شود.

وی افزود: بهره برداران ۲۷ روستای تحت پوشش شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشوردر قالب چهار تعاونی تولید از مزایای اجرای این طرح در شهرستانهای چهارگانه بهره مند می شوند.

شهبازی ادامه داد: برای اجرای این طرح ها اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سرمایه گذاری و هزینه شده است.

شهبازی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح ها برای حدود ۲۳ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha