امام جمعه ارومیه: خودداری از اسراف باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: خودداری از اسراف در مصرف منابع مختلف از جمله آب و برق باید در دستور کار همه خانواده ها قرار گرفته و به فرهنگ در جامعه تبدیل شوود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نمازجمعه این هفته ارومیه با اشاره به قطعی های مکرر برق در هفته های اخیر افزود: متاسفانه ما در موارد مختلف دچار تجملات شده ایم و باید این فرهنگ تغییر یابد.

وی اضافه کرد: همه ما باید صرفه جویی در مصرف آب، برق، گاز، محصولات کشاورزی و منابع طبیعی را در دستور کار قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: البته باید در راستای ارتقای شاخص های تولید در این بخش ها نیز اقدامات لازم از سوی مسوولان صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین با ابراز نگرانی از وضعیت زاد و ولد در جامعه اظهار کرد: طبق آمار، حرکت در مسیر پیری جمعیت به یک بحران تبدیل شده باید برای تغییر این وضعیت برنامه ریزی کرد.

وی گفت: همه افراد و خانواده ها نسبت به جوانی و ازدیاد جمعیت وظیفه دارند و باید به وظیفه خود عمل کنند.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) افزود: ایام آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) را در پیش رو داریم که باید شاکر این نعمت والای الهی باشیم.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: حضور مبارک حضرت ولی عصر (عج) عامل پابرجا بودن دنیا بوده که باید مقدمات ظهور آن حضرت را فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بر استفاده از همه نعمت های الهی تاکید کرد و ادامه داد: البته نباید مشغول لذت‌های دنیوی باشیم و باید نعمت های خدا را شکر بگوییم و از اسراف نیز بپرهیزیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha