۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۳
کد خبر: 85588763
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از جرایم مالیاتی در قم بخشیده شد

قم - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه، یک هزار و ۲۱۳ میلیارد تومان از جرایم قابل بخشش مودیان استان در راستای حمایت از تولید و اشتغال بخشیده شد.

حسین نیروبخش روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس بخش‌نامه سازمان امور مالیاتی، اختیار بخشودگی جرائم مالیاتی قابل بخشش به مدیران کل امور مالیاتی در استان‌ها تفویض شده‌است.

وی ادامه داد: در همین رابطه اختیار بخشودگی جرائم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده برای اشخاص حقیقی تا سقف ۱۰ میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی تا سقف ۳۰ میلیارد ریال برای هر سال یا دوره مورد نظر در صورت پرداخت کلیه بدهی مالیاتی تا تاریخ ۲۵ شهریور سال جاری به مدیران کل امور مالیاتی تفویض شد. همچنین بخشودگی جرائم مازاد بر مبالغ ذکر شده با هماهنگی معاونت درآمدهای مالیاتی تا صد درصد به مدیران کل امور مالیاتی تفویض گردیده‌است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امسال در بخش مشاغل ۵۶ هزار و ۹۶۰ اظهارنامه به مبلغ ۷۸۳ میلیارد و ۳۴۴ میلیون تومان به این اداره‌کل ارائه شد، گفت: در همین رابطه ۱۳ هزار و ۲۱۰ مورد اظهارنامه مشاغل در قم به مبلغ ۲۳۴ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان به صورت حسابرسی ارائه شد، همچنین ۴۳ هزار و ۷۵۰ نفر در حوزه مشاغل استان از شرایط تبصره ماده ۱۰۰ که مبلغ آن در کل ۵۴۸ میلیارد و ۹۱۹ میلیون تومان بوده‌است، استفاده کرده اند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم با اشاره به این که موارد پرداختی مودیان مالیاتی در قم طبق قانون در راستای ارائه خدمات هرچه بیشتر به مردم استان در بخش‌های مختلف استفاده می‌شود، افزود: در بخش اشخاص حقوقی هم امسال چهار هزار و ۸۶۲ مورد اظهارنامه به مبلغ ۱.۳ همت به اداره کل مالیاتی استان قم ارائه شد.

نیروبخش در ادامه با اشاره به فراهم شدن امکان تعیین محل مصرف مالیات پرداختی برای مودیان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ در استان، گفت: بر اساس اطلاعات اولیه، بیش از ۶ هزار نفر از مؤدیان مالیاتی (صاحبان حِرف و مشاغل) استان قم در زمان تسلیم‌ فرم های تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم با نشان دار کردن مالیات های ابرازی خود، از بین ۱۹ پروژه در حال اجرای استان، در تأمین اعتبار کامل ۱۳ پروژه استان مشارکت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha