۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85589048
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار مقام آمریکایی نسبت به فعالیت چین و روسیه علیه ماهواره‌ها

تهران- ایرنا- «ژنرال مایکل گیلاین» معاون عملیات فضایی آمریکا نسبت به هدف قرار دادن ماهواره های فضایی ایالات متحده از سوی چین و روسیه هشدار داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه واشنگتن تایمز، این ژنرال ارشد نیروی فضایی آمریکا در نشست اخیر اطلاعات و امنیت ملی گفت که که نیروهای نظامی چین و روسیه از نزدیک برنامه‌های آمریکا را برای محافظت از ماهواره‌ها و سامانه‌های فضایی زیر نظر دارند.

وی سپس افزود: از همین رو پنتاگون و نیروی فضایی ایالات متحده در حال حرکت به سمت استفاده از صورت فلکی بزرگ ماهواره‌ها هستند که هدف قرار دادن آنها را از سوی پکن و مسکو دشوارتر می‌سازد. وی همچنین مدعی شد این دو کشور چندین نوع سلاح هدف گیری ماهواره ساخته اند.

این مقام آمریکایی در تشریح اقدامات در دست انجام وزارت دفاع و نیروی فضایی ایالات متحده گفت: ما با گسترش مدارشناسی در چندین مدار مختلف کاری می کنیم که آنها نتوانند فقط یک ماهواره را از بین ببرند.

ژنرال گیلاین در عین حال اذعان کرد که این رویکرد ممکن است نتیجه ندهد. وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا انبوهی از ماهواره‌ها را در صورت حمله گسترده در معرض خطر می‌داند، گفت: بله و افزود: روسیه و چین هر دو در حال نظارت بر آنچه در مناطقی مانند اوکراین و غزه می گذرد، هستند و به خوبی می دانند که جهان تا چه اندازه به فضا وابسته شده است.

این نخستین بار نیست که یک مقام آمریکایی ادعاهای اینچنینی علیه روسیه و چین مطرح می کند. چندی پیش یک قانونگذار آمریکایی مدعی شد روسیه در آستانه استقرار یک سلاح هسته‌ای در فضا است که می‌تواند تعداد زیادی از ماهواره‌ها را از مدار خارج کند.

مایک ترنر نماینده جمهوری‌خواه و رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان در ماه فوریه (بهمن) ضمن طرح این ادعا، آن را یک «تهدید جدی امنیت ملی» خواند.

در ماه ژوئن (خرداد) مجلس نمایندگان آمریکا نیز چنین ادعایی را علیه چین مطرح کرد.

موسسه مطالعات هوافضای نیروی هوایی چین (یک اندیشکده آمریکایی) مدعی است که محققان نظامی چینی در حال بررسی استفاده از انفجارهای هسته‌ای در فضا علیه تعداد زیادی از اهداف مانند انبوه ماهواره های استارلینک هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha