حسرت حضور قهرمان وزنه‌برداری از آذربایجان‌غربی در پارالمپیک ۲ دوره ای شد/یاد سیامند بخیر

ارومیه- ایرنا- مردم آذربایجان غربی در دوره های گذشته پارالمپیک همواره دارای نماینده بودند و در برخی از آنها نیز نماینده ای قهار و رکوردشکن به نام سیامند رحمان داشتند؛ اما در این دوره فقط به عنوان تماشاچی این مسابقات را می نگرند و البته با آه و حسرت، یاد سیامند رحمان فقید را زنده نگه می دارند.

به گزارش ایرنا، هفدهمین دوره بازی های پارالمپیک به میزبانی شهر پاریس در حال برگزاری است و آخرین روزهای خود را طی می کند و البته مسابقات وزنه برداری این رقابت ها با حضور ورزشکاران ایرانی در حال برگزاری است.

روزهای آخر پارالمپیک در دوره های گذشته به ویژه پارالمپیک های لندن و ریو برای مردم آذربایجان غربی خاطره ساز است و در این روزها وزنه بردار قدرتمندی به اسم سیامند رحمان در این رقابت ها حاضر می شد و با روی خندان خود، بر فولاد سرد و سنگین غلبه می کرد.

سیامند رحمان که بیش از هرچیز دیگری، خنده های بعد از برد و حتی باخت های او در ذهن مردم ایران باقی مانده، قهرمان سنگین وزن رقابت های پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ و ریو ۲۰۱۶ بود.

او همچنین پنج طلا و یک نقره جهان در رده جوانان و بزرگسالان کسب کرده بود.

رحمان علاوه بر آن، سه مدال طلا در بازی های پاراآسیایی گوانگجو ۲۰۱۰، اینچئون ۲۰۱۴ و جاکارتا ۲۰۱۸ به‌دست‌آورده بود و همواره خود را در مسیر پیشرفت و رکوردهای جدید نگه می داشت.

یک رکورد دیگر هم برای این ورزشکار خندان اشنویه ای وجود داشت که ثبت پرس وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی او در سال ۲۰۱۶ در کتاب رکوردهای گینس است که هنوز از این عدد بیشتر ثبت نشده است.

هرچند در المپیک توکیو نیز سیامند رحمان حضور نداشت و دنیای ورزش جانبازان و توانیابان از حضور او در رقابت های پارالمپیک محروم بود، اما امسال در پاریس، شاید جای خالی این قهرمان پارالمپیکی و رکورددار برداشتن سنگین ترین وزنه در دنیا بیشتر دیده می شود.

سیامند رحمان در روز یازدهم اسفند ۱۳۹۸ در سن ۳۱ سالگی بدرود حیات گفت و در حالی که حداقل ۲ پارالمپیک دیگر می توانست به رکوردزنی خود ادامه دهد، دیگر در بین ما نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha