۵۹ هزار زائر اربعین توسط ناوگان عمومی از قم به مرزهای کشور اعزام شدند

قم - ایرنا - معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، گفت: طی دوره یک ماهه ایام ماه صفر ۱۶ مرداد تا ۱۶ شهریورماه، ۵۹ هزار و ۲۵ نفر توسط ناوگان عمومی از این استان به مرزهای کشور اعزام شدند که در مقایسه با مدت مشابه دوره زمانی سال گذشته طرح ۱۵ درصد کاهش داشته‌است.

علیرضا اسدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه‌ به آمار موجود سال گذشته ۶۹ هزار و ۲۳۰ نفر توسط ناوگان عمومی به مرزهای چهارگانه با کشور عراق اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به آمار ارائه شده، شاهد کاهش ۱۵ درصدی تعداد زائران اعزامی با ناوگان عمومی جاده‌ای از قم به مرزهای چهارگانه با کشور عراق، طی بازه زمانی طرح سفرهای اربعین (۱۶ مرداد لغایت ۱۶ شهریورماه) در سال ۱۴۰۳ هستیم.

وی بیشترین تعداد مسافر جابه‌جا شده با ناوگان عمومی از قم به مرزهای اربعینی کشور را متعلق به شهر مرزی مهران دانست و تصریح کرد: طی بازه زمانی یک ماهه طرح سفرهای اربعین در استان قم، ۴۰ هزار و ۹۱۰ نفر زائر، توسط ناوگان عمومی جاده‌ای به شهر مهران و پایانه شهید رئیسی اعزام شدند.

اسدی ادامه داد: همچنین طی همین مدت یک‌هزار و ۲۵۵ نفر از زائران، به‌وسیله ناوگان عمومی از قم به مرز چزابه اعزام شدند که این میزان کمترین تعداد زائر اعزامی از قم به مرزهای اربعینی کشور بوده‌است.

وی افزود: مرزهای شلمچه و خسروی، هریک به ترتیب با ورود ۱۲ هزار و ۴۷۵ نفر و سه هزار و ۱۰ نفر زائر اربعینی به آنها، دیگر مقاصد انتخابی زائران اعزامی با ناوگان عمومی از قم به مرزهای چهارگانه کشور عراق بودند.

اعزام ۲۲ هزار زائر به مشهد مقدس

اسدی در خصوص تعداد زائران اعزامی با ناوگان عمومی از قم به شهر مقدس مشهد گفت: طی بازه زمانی اجرای طرح سفرهای ایام اربعین (۱۶ مرداد لغایت ۱۶ شهریورماه) ۲۲ هزار و ۳۸۵ نفر زائر از قم به‌وسیله ناوگان عمومی به مشهد اعزام شدند.

وی یادآور شد: طی ایام سفرهای اربعینی امسال، هیچ‌گونه تزاحم، اختلال، گران‌فروشی، بازار سیاه فروش بلیت ناوگان عمومی، جهت اعزام زائران مشاهده نشده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha