افزایش تقاضای ۳۲۰۰ مگاواتی برق در روز گذشته

تهران- ایرنا- مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفت: دیروز شاهد افزایش تقاضای سه‌هزار و ۲۰۰ مگاواتی برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم که نشان‌دهنده ناترازی است.

به گزارش ایرنا، «حامد احمدی» در گفت‌وگویی افزود: این عدد نشان می‌دهد با وجود اینکه در بعضی از مناطق شمالی کشور کاهش دما و مصرف اتفاق افتاده است، اما همچنان مصرف اعداد بالاست و اگر این را با ظرفیت کلی مقایسه کنیم، بحث ناترازی تولید مصرف همچنان وجود دارد.

وی گفت: واحدهای تولیدی از ابتدای خردادماه با حداکثر ظرفیت خود تولید می‌کنند که فرصتی را برای تعمیرات نداشتند و از سوی دیگر محدودیت منابع سبب شده این روزها مدیریت شبکه برق همچنان سخت باشد.

احمدی ادامه‌داد: این شرایط نکته‌ای را برای ما یادآوری می‌کند که بحث صرفه‌جویی و فرهنگ صرفه‌جویی مصرف همچنان باید تداوم داشته باشد و اداره‌ها که پرچم‌دار خدمتگزاری در حوزه‌های مختلف هستند، در حوزه صرفه‌جویی مصرف هم باید پرچم‌دار شوند.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر افزود: اگرچه تاکنون بخش اداری همکاری خوبی با ما داشته است، اما انتظار می‌رود که این همکاری همچنان تداوم داشته باشد.

وی گفت: مدیریت مصرف ۳۰ درصدی در ساعات اداری و ۶۰ درصدی در خارج از وقت اداری همچنان توصیه می‌شود و ما به همکاران خود در شرکت‌های توزیع گفته‌ایم که کنتورهای هوشمند را مجدد برای این موضوع هماهنگ کنند.

این مسئول ابراز امیدواری کرد با هماهنگی و رایزنی‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود کمترین مشکل را در مدیریت مصرف در بخش اداری داشته باشیم.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر تاکید کرد: از همه مردم درخواست می‌شود که همچنان بحث مدیریت مصرف را جدی ادامه دهند تا با کمک یکدیگر بحث ناترازی را حل کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha