صدیقی: مسابقات آسیایی همیشه شرایط خاصی دارد؛ نگاه فدراسیون ووشو به ناگویا است

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ووشو با بیان اینکه مسابقات قهرمانی آسیا همیشه شرایط خاصی دارد، گفت: نگاه ما همچون وزارت ورزش به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویا است و برنامه‌های خود را بر این اساس پیش می‌بریم.

امیر صدیقی در گفت‌وگو با ایرنا به تشریح شرایط تیم ملی ووشو کشورمان در آستانه آغاز مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا که از ۱۹ شهریورماه (دوشنبه) در ماکائو آغاز می‌شود، پرداخت و اظهار داشت: همنطور که می‌دانید، رقابت‌های قهرمانی آسیا همواره از سختی‌های خاصی برخوردار است، چراکه با فاصله چندساله برگزار می‌شود و اکثر قدرت‌های ووشو جهان در آسیا هستند.

وی افزود: به همین دلیل، مسابقات قهرمانی آسیا برای ما میدان بزرگی است و رقیبان سنتی و دیرینه، با قدرت کامل در این رویداد شرکت می‌کنند. همچنین ماکائو که میزبان مسابقات است، در تالو عملکرد موفقی دارد. این مسابقات می‌تواند برای جوان‌ترهای تیم ملی ایران، میدان مهمی باشد.

صدیقی گفت: این سومین رویدادی است که تیم ملی کشورمان در سال جاری در آن شرکت می‌کند. به غیر از میزبانی مسابقات، سال پُر ترافیکی از لحاظ برگزاری اردوها و اعزام‌ها، داشته و داریم.

رئیس فدراسیون ووشو با اشاره به اینگه نگاه فدراسیون به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویا است، ادامه داد: با هماهنگی کادر فنی و با توجه سیاست‌های فدراسی,ن، با نگاه ویژه به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶، نفراتی انتخاب شدند که بتوان تا بازی‌های آسیایی ناگویا، روی آنان حساب باز کرد.

وی گفت: نفرات برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی، خیلی زحمت کشیده و مسیری طولانی را طی کردند. از اسفندماه اردوها را آغاز کردیم و نزدیک به هفت ماه اردو و انتخابی‌های متعدد داشتیم.

صدیقی در مورد دیداری که با احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان داشت، توضیح داد: دنیامالی سابقه مشخص و ایده‌الی در ورزش و فدراسیون قایقرانی داشته و پس از آن هم در موقعیت‌های گوناگون با ورزش در ارتباط بوده است. او مدیریت کلان داشته و به مشکلات ورزش واقف است که به همین دلیل، نگاهی بسیار جدی به بازی‌های آسیایی ناگویا دارد.

صدیقی: مسابقات آسیایی همیشه شرایط خاصی دارد؛ نگاه فدراسیون ووشو به ناگویا است

وی بیان کرد: ووشو همواره در بازی‌های آسیایی موفق بوده و وزیر ورزش نیز اعلام کرد که مجموعه ووشوی کشور، حمایت وزارت ورزش را خواهد داشت. همچنین وی تخصص ویژه‌ای در امور عمرانی دارد که قطعا به همه فدراسیون‌ها از جمله ووشو کمک خواهد کرد تا زیر ساخت‌ها و امکانات را توسعه داده و آن را به سطح روز ورزش جهان، نزدیک کنیم.

صدیقی در ادامه از زحمات کیومرث هاشمی وزیر پیشین ورزش قدردانی کرد و توضیح داد: وی در طول مدیریتش، زحمات زیادی متحمل شد و شرایط خوبی را فراهم کرد تا فدراسیون‌ها در آرامش باشند. اکنون نیز، دنیامالی با توجه به شناخت کاملی که از ورزش دارند به خوبی می‌دانند که کشورهای آسیایی در المپیک پاریس چه عملکرد خوبی داشتند و باید برای موفقیت در ناگویا، تلاش زیادی انجام دهیم.

وی در خصوص هزینه‌های بالای فدراسیون ووشو برای حضور در مسابقات بین‌المللی، گفت: بدون کمک و نگاه ویژه وزارت ورزش و همچنین کمیته ملی المپیک، این حجم از اعزام‌ها و فعالیت برای توسعه زیر ساخت‌ها، امکان پذیر نیست.

رئیس فدراسیون ووشو، گفت: بعد از ۱۴ سال برای تعویض فرش استاندارد تالو (تالوفیلد) فیلد اقدام کردیم. کمپ تیم‌های ملی و خوابگاه را به طور کامل بازسازی کردیم که بدون کمک‌ها، امکان‌پذیر نبود.

وی گفت: واقعا حجم اعزام‌ها و افزایش قیمت بلیت‌ها، کار فدراسیون‌ها را سخت کرده است. به خصوص ما که باید تعداد بالایی را اعزام کنیم و اکنون ما نیاز به توجه بیشتری هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha